Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:29:34 GMT

آغاز برداشت از نخستین مزارع خاویار گیاهی در سربیشه

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۶۱۳۰

آغاز برداشت از نخستین مزارع خاویار گیاهی در سربیشه

مریم جوادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کینوا شبه غلاتی جدید و گیاهی جایگزینی برای غلات پرآب است امسال در خراسان جنوبی هم برداشت شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط استان این گیاه جایگزین خوبی برای سایر غلات است، بیان کرد: این محصولی امسال برای نخستین بار در شهرستان سربیشه کشت و زمان برداشت آن فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه، دوره رشد این محصول را ۹۰ تا ۱۲۰ روز اعلام کرد و گفت: کشت این گیاه در مردادماه امسال در این شهرستان انجام شده است.

انعطاف پذیری بالای کینوا با خشکسالی

جوادی، مقاومت در برابر شوری و کم آبی و سازگاری با شرایط محیطی منطقه را از جمله مزیت های این محصول دانست و افزود: این گیاه و سرمای زیاد را می تواند تحمل کند و با توجه به اینکه با خشکسالی های چندساله انعطاف پذیری بالایی دارد تلاش می شود در سطح شهرستان این محصول را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: یک تن در هکتار عملکرد امسال این محصول بوده و تلاش می شود کیفیت این محصول در سال های آینده افزایش یابد.

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به اینکه این محصول به خاطر دانه های خوراکی کاشته می شود و به خاویار گیاهی مشهور است، بیان داشت: همچنین به دلیل پروتئین بالایی که دارد غذای کاملی برای بدن انسان محسوب می شود.

جوادی ادامه داد: کینوا بومی آمریکای جنوبی بوده و چندسالی است که کشت آن در ایران انجام می شود.

کد خبر 4477702

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاویار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه