Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:19:12 GMT

تولد بزغاله ای با هشت دست و پا در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۶۳۱۰

تولد بزغاله ای با هشت دست و پا در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رومشکان لرستان گفت: در پدیده ای نادر بزغاله ای با هشت دست و پا در روستای خاصی آباد این شهرستان متولد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی لرستان ، علیرضا سیاه منصور در این خصوص اظهار داشت: این بزغاله 2 ساعت بعد از تولد تلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علت این پدیده جهش‌های ژنتیکی و استفاده از برخی داروها در زمان آبستنی است.
رئیس شبکه دامپزشکی رومشکان گفت: معمولاً این حیوانات عمر طبیعی ندارند و برخی بلافاصله و برخی دیگر پس از چند روز یا چند هفته می میرند.
در هفته اخیر یک بره 2سر نیز در یکی از روستاهای اطراف پلدختر به دنیا آمد.
1920/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی انگل تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

 

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

 

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند،.

این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین