Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@07:31:34 GMT

پیام ناوشکن جدید رادارگریز ایران برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۶۹۵۵

پیام ناوشکن جدید رادارگریز ایران برای آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، ایران یک فروند ناوشکن جدید رادارگریز را به ناوگان خود افزود تا از این ناوشکن و فناوری رادارگریزش در منطقه تنگه هرمز استفاده کند که چالش جدیدی برای آمریکا تلقی می شود. ناوشکن سهند که نخستین نمونه از نسل جدید رزمناوهای ایرانی است، "دستاورد طراحی متهورانه و مبتکرانه دانش بومی نیروی دریایی ایران است و از توانمندی رادارگریزی بهره می برد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این مطلب آمده است: تلویزیون ایران اعلام کرده که این ناوشکن از امکاناتی مانند عرشه دارای قابلیت فرود بالگرد، اژدرافکن، توپخانه ضدهوایی و ضد کشتی، موشک های سطح به سطح و سطح به دریا و تجهیزات جنگ الکترونیک برخوردار است.


به آب انداختن این ناوشکن به معنای چالش جدیدی برای ناوگان آمریکا در منطقه است که از آخرین دستاوردهای فناوری بهره می برد. در ماه اکتبر ارتش ایران اعلام کرد برد موشک های بالیستیک زمین به دریای خود را تا ۷۰۰ کیلومتر ترقی داده است و قادر است هر گونه کشتی و شناوری را هدف قرار دهد.


در حالی که تنش ها میان نیروی دریایی ایران و ناوگان آمریکا کاهش چشمگیر داشته است، پیشرفت های اخیر ایران خطری جدی برای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس به حساب می آید.


به گزارش انتخاب، فرمانده ستاد مرکزی نیروی دریایی آمریکا، جاشوا فری در بیانیه ای اعلام کرده است که "ما تعهد خود به تامین و ترویج ثبات و امنیت در این منطقه را حفظ می کنیم و با متحدانمان برای اطمینان از آزادی حرکت و تجارت در آبهای آزاد همکاری می کنیم. ما از همه حاضران در منطقه می خواهیم که از عرف، معیار و قوانین بین المللی پیروی کنند".


حتی اگر ناوشکن سهند تبدیل به محرک اصلی تنش میان ایران و آمریکا نشود، نمایش موفقیت آمیز توانایی رادارگریزی آن، چالشی برای ناوگان آمریکا خواهد بود. به هر حال طبق گزارش ها، ناو رادارگریز یو اس اس زوموالت آمریکا که در منطقه حضور دارد، در میان این کلاس از ناوها، دارای کمترین قابلیت رادارگریزی محسوب می شود.
 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ناوشکن رادار گریز آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

فرمانده ناوگان آمریکا در گفتگو با خبرگزاری «بلومبرگ» با اشاره به اینکه «در حال حاضر تاریخ پایان ماموریت نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ قابل پیش‌بینی نیست» گفت: «موفق شدیم توانایی حوثی‌ها را کاهش دهیم، اما حمایت ایران از این گروه ماموریت را طولانی مدت می‌کند.»

به گزارش جماران و به نقل از العربیه؛ فرمانده ناوگان آمریکا گفت که «اکنون حملات حوثی‌ها از موشک‌های کروز به پهپاد‌هایی که خطرشان کمتر است، تغییر یافته» و افزود: «ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند».

دیگر خبرها

  • ناوشکن تمام ایرانی دنا، عطر رضوی گرفت
  • قدردانی ایران از نیروی دریایی پاکستان
  • پیام تشکر کنعانی از نیروی دریایی پاکستان
  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • استقبال از پرچم رضوی در عرشه ناوشکن دنا
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • ۶ کشته در حمله به یک پایگاه نیروی دریایی پاکستان