Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه ظاهرا همه مواردی را که در اختیار دارد برای توسعه ابرخودرو بعدی خود، که نیاز دارد در Nurburgring بسیار سریع باشد، به کار گرفته است. در واقع، تمام فلسفه ساخت این ابرخود بر اساس ثبت یک رکورد قابل توجه در زمین مسابقه معروف آلمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این خودرو سریع ثبت رکورد 6 دقیقه و 30 ثانیه است.

"این ابرخودرو باید رکورد 6 دقیقه و 30 ثانیه در Nurburgring را به دست آورد. والیسر گفت: من به رانشگر ( Drivetrain) اهمیتی نمی‌دهم، 6 دقیقه و 30 ثانیه هدف ما است. اتومبیل‌های ورزشی به واسطه عملکردشان تعریف می‌شوند، پس ما باید چگونگی دستیابی به آن را ببینیم. عملکرد یک ماشین الکتریکی در 6 دقیقه 30 ثانیه کاملا یک چالش به شمار می‌آید. بنابراین، یک خودروی هیبریدی ممکن است در این چالش کم بیاورد بنابراین یک خودرو تمام الکتریک با چالش‌هاش بیشتری رو به رو خواهد شد."

پورشه معتقد است به دست آوردن رکورد نوربورگینگ با جانشین اصلی 918 Spyder امری ضروری است. والیسر گفت "برای 5000 سال، بشر، عملکردش در بازی‌ها و رقابت‌ها را در فوتبال، مسابقات رالی، پرتاب نیزه و بسیار مواردی دیگر به چالش و مقایسه کشیده است، به نظر من این اتفاق هیچ وقت به پایان نمی‌رسد."

لامبورگینی آونتادور (Aventador SVJ) رکورد فعلی Nurburgring را در دست دارد. این ابر خودرو ایتالیایی در اوایل امسال در مدت زمان 6 دقیقه و 44 ثانیه رانندگی کرد و 2.3 ثانیه سریع‌تر از رکورد دار قبلی، Porsche 911 GT2 RS بود؛ در نتیجه او الان رکورد دار است.

پیش از آن Spyder 918، در مدت زمان 6 دقیقه و 57 ثانیه در سال 2013، توانست رکورد Gumpert Apollo را با 14 ثانیه بکشند.

یکی از بهترین اتومبیل‌هایی که تاکنون توسط پورشه ساخته شده است، 918 است که با موتور 4.6 لیتری 8 سیلندری به صورت طبیعی کار می‌کند و از چند موتور الکتریکی استفاده می‌کند. خروجی کل این موتور 887 اسب بخار (875 اسب بخار / 653 کیلو وات) و 1،280 نانومتر (944 پوند فوت) گشتاور است. این قدرت به اندازه‌ای است که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) در حدود 2.5 ثانیه و تا 345 کیلومتر در ساعت ساعت (214 مایل در ساعت) کافی است.

این‌ها برخی از عناصر جدی این ابر خودرو برای شکست دادن جانشین هیبریدی خود است.

بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مريم طوسى فعلا تا بازيهاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست

به گزارش ورزش سه؛ دومين و آخرين رقابت مريم طوسى در جايزه بزرگ كشور آفريقاى جنوبى بعد از كسب دو طلاى ٢٠٠ متر و ١٠٠ متر در شهر پرتورياى اين كشور كه با ركورد شكنى ملى بعد ١١ سال همراه بود اين بار در رقابتى ميليمترى با يكى از قهرمانان به نام جهان در شهر ژوهانسبورگ با مدال نقره پايان يافت.

مريم طوسى ٣٤ ساله كه مدت كوتاهى است با هزينه شخصى و رعايت كامل قوانين فدراسيون دووميدانى ایران و پوشش اسلامى مجدد به رقابتهاى حرفه اى دو و ميدانى و پيست تارتان بازگشته در رقابت ٢٠٠ متر شهر ژوهانسبورگ مدال نقره رقابت‌هاى معتبر جايزه بزرگ ٢٠٢٤ آفريقاى جنوبى را در رقابتى ميليمترى آنهم تنها با اختلاف هشت صدم ثانيه اى با "لاويايى نيلسن" انگليسى به گردن آويزد.

"لاويايى نيلسن" دونده به نام ٢٧ ساله انگليسى كه در دو گام آخر مسابقه ى ٢٠٠ متر ژوهانسبورگ توانست از دارنده دو طلاى ٤٠٠ متر قهرمانى داخل سالن كشورمان در آسيا پيشى بگيرد و قهرمان شود، داراى دو مدال نقره و دو مدال برنز قهرمانى جهان در سالهاى ٢٠١٧، ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ در كنار مدال برنز داخل سالن ٢٠٢٤ جهان است كه در المپيك ٢٠٢٠ توكيو نيز به مقام پنجم رسيده است.

لاوياى نيلسن انگليسى به عنوان دارنده پنج مدال نقره و برنز قهرمانى فضاى باز و داخل سالن جهان، توانست بهترين ركورد شخصى ٢٠٠ متر زندگى خود را در رقابت با مريم طوسى ثبت كند.

مريم طوسى در اين مسابقه با ثبت ركورد ٢٣ ثانيه چهل صدم آنهم در وضعيت باد مخالف و مقابل در حالى به عنوان نفر دوم به خط پايان رسيد كه تا چند سانتيمترى خط پايان قهرمان اين مسابقه بود.

مريم طوسى كه سه روز ديگر مجدد به آمريكا بر خواهد گشت تا از دو هفته ديگر با حضور در رقابتهاى معتبر اين كشور بتواند سهميه ماده ٢٠٠ متر المپيك ٢٠٢٤ پاريس را با ثبت ورودى ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم و شكستن دوباره ركورد ملى ايران كه به خودش اختصاص دارد، به دست آورد در گفت و گوى اختصاصى با ورزش سه حرفهاى جالبى به زبان آورد.

در دو مسابقه جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى در دو شهر پرتوريا و ژوهانسبورگ با كسب دو طلا و يك نقره در كنار ركورد شكنى بعد از ١١ سال آنهم در ٣٤ سالگى نشان مى دهد حسابى در حال آماده شدنى تا با رسيدن به المپيك تاريخ سازى كنى

بى شك براى گرفتن سهميه المپيك مى دوم، پس فكر مى كنيد به چه دليل پا در پيست گذاشته ام؟ فكر مى كنم به جاى نشستن، حسرت خوردن، انتقاد كردن يا به اصطلاح غر زدن بايد تلاش كرد، جنگيد و ثابت كرد.

يعنى اينچنين با دست خالى بدون حمايت مالى از سوى فدراسيون، كميته ملى المپيك و وزارت ورزش با توجه به اينكه تو اسپانسر مالى هم ندارى مى شود به ورودى المپيك ٢٠٢٤ پاريس رسيد؟

معلوم است كه كار بى نهايت سخت و طاقت فرسايى يا به اصطلاح شدنى نيست، اما اگر براى من نشدنى بود مطمئن باشيد تمرين نمى كردم و دوباره پا در پيست تارتان نمى گذاشتم، شك نكنيد براى مريم طوسى هيچ چيز، نشد ندارد.

انگيزه ى دوباره اى كه نشان مى دهى آنهم دو ٣٤ سالگى انگار مريم طوسى دوباره متولد شده، اين قصه تا كجا ادامه دارد؟

اين داستان، مسابقه ها و ركورد شكنى قطعا تا بعد از بازيهاى آسيايى ٢٠٢٦ ناگويا هم ادامه خواهد داشت.از نگاه برخى در ايران من در ٢٠ سالگى هم پير بودم، اما الان دارم در ٣٤ سالگى با بيست ساله ها مسابقه مى دهم و روى سكو مى روم.جالب اينكه در خال حاضر براى خيلى شده ام انگيزه مضاعف.
و در فضاى كه هستم مى گويند براى ما تبديل شده اى به دليلى براى تلاش كردن، اين موضوع و مهم حس بسيار خوبى دارد و انرژى مصاعفى به من منتقل مى كند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • پاسخ رضا کرمانشاهی، معاون باشگاه تراکتور به تهدید باشگاه سپاهان
  • مريم طوسى فعلا تا بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • مريم طوسى فعلا تا بازيهاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • رکورد درخشان مهاجم آلمان با گل جنجالی
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • رکورد تماشاگران بازی فوتبال در ایران زده خواهد شد!
  • لحظات ثبت سریع‌ترین گل ملی تاریخ در 6 ثانیه!