Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:26:51 GMT

سرای عزیزالله اُف به‌زودی مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۷۹۹۷

عملیات اجرایی ایمن‌سازی و مرمت سرای عزیزالله اف به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، جلسه‌ای به منظور پیگیری مصوبات کمیته آسیب‌شناسی و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، در رابطه با ایمن‌سازی و مرمت بنای تاریخی مجتمع تجاری سرای عزیزالله اف، با حضور سرپرست فرمانداری مشهد، معاون دادستان مشهد و رییس مجتمع قضایی ثامن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، شهردار و مدیران شهرداری منطقه ثامن و نمایندگانی از مالکان این مجموعه در محل سالن جلسات شهرداری منطقه ثامن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مصطفی نعمتی در این زمینه گفت: بنای ارزشمند سرای عزیزالله اف به عنوان یکی از ۳۹ اثر تاریخی سطح منطقه ثامن و یکی از مراکز تجاری قدیمی و پررونق پیرامون حرم مطهر رضوی است که از دیرباز در کمترین فاصله با حرم دایر است.

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد: از آنجا که عمر بالای این بنا که متعلق به اوایل دوره پهلوی است، ساختمان این مرکزتجاری را به صورت جدی دچار فرسودگی کرده و پس از بازدیدهایی که کارشناسان حوزه ایمنی و فنی شهرداری منطقه ثامن و کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مقدس از آن به عمل آوردند، سرای عزیزالله اف در زمره بناهای خطر آفرین و ناایمن تشخیص داده شد که فاقد حداقل‌های استاندارد ایمنی و سازه‌ای است.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاص این بنا، موضوع در کمیته آسیب‌شناسی و رفع ناهنجاری‌های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که با حضور نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دادستانی، فرمانداری، شهرداری و دیگر نهادهای ذی‌ربط به صورت مستمر برگزار می‌شود، مطرح و مصوب شد تا کمیته راهبری ویژه‌ای متشکل از شهرداری منطقه ثامن، نماینده قوه قضائیه، فرمانداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نمایندگان مالکین و صاحبان سرقفلی های این مجتمع تشکیل شود.

نعمتی گفت: با شکل‌گیری این کمیته مقرر شد تا در گام اول طراحی چگونگی عملیات ایمن‌سازی بنا، سپس اقدام لازم در خصوص رفع خطر اضراری و مرمت اولیه و در نهایت مرمت جامع بنا با در نظر گرفتن ضوابط شهرسازی و معماری و لحاظ نمودن شرایط ویژه احیاء و مرمت ساختمان‌های میراثی صورت پذیرد.

شهردار منطقه ثامن در پایان خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی مرمت و احیای بنای این مجموعه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال انجام است که پس از طی مراحل تصویب به زودی با مشارکت مالکان و کسبه این مجتمع اقدامات مرمت اضطراری و رفع خطر اولیه آن انجام خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه این استان در صنعت گردشگری در کشور مطرح است، افزود: بیش از ۸۵ نوع صنایع‌دستی توسط صنعتگران و هنرمندان ما در فارس تولید می‌شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه رونمایی  از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو  گفت: چنانچه صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و مسئله صادرات آن پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده به نسل‌های بعدی که ادامه‌دهنده هنر پدران و مادران خود باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن معرفی توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه اکسپو ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی دو سال گذشته در فارس انجام ‌شده تا مورد استفاده و ملاحظه شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: طی دو روز گذشته ۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی از ایران و خارج از کشور انجام‌شده و امید است قراردادهای آن‌ها به‌زودی منعقد شود.

ایمانیه با اشاره به تکلیف قانونی فارس از نظر وزارت کشور در باب دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت: زنجیره ارزش گندم و حلزون از جمله این تکلیف‌هاست که به‌عنوان ‌مثال حلزون استفاده دارویی برای لوازم‌آرایشی، بهداشتی و استفاده خوراکی برای غیر ایرانی‌ها خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین به رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و امید در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه بپیوندند.

امروز، طی مراسمی که در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ایران با حضور استاندار فارس و تنی چند از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد از کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس، کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، همچنین کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود