Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@16:18:05 GMT

خودروی کامیون حامل قاچاق به نفع دولت ضبط شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۸۵۶۹

خودروی کامیون حامل قاچاق به نفع دولت ضبط شد

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان از رسیدگی قاطع به پرونده پوشاک قاچاق خبرداد و گفت: خودروی کامیون حامل قاچاق به نفع دولت ضبط شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در کشف مهم صورت گرفته در شهر زنجان تعداد یک هزار و 430 ثوب انواع البسه از یکدستگاه خودروی کامیون کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده متهم در شعب این اداره کل تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان اظهار داشت: با احراز قاچاق بودن محموله، بر اساس حکم صادره عامل قاچاق علاوه بر ضبط خودروی کامیون و پوشاک مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی بمیزان 640 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی همچنین از رسیدگی به آخرین پرونده احتکار لاستیک خودرو در این استان خبرداد و گفت: با برگزاری گشت مشترک سیار و بازدید سرزده از واحدهای عرضه لاستیک خودرو مشاهده شد یک واحد صنفی اقدام به احتکار تعداد 834 حلقه لاستیک خودرو کرده که بلافاصله گزارش تخلف به این اداره کل ارسال و ضمن تشکیل پرونده جلسات رسیدگی برگزار شد.

وی افزود: با دریافت گزارشات کارشناسی، تخلف انتسابی محرز و شعبه هیئت بدوی این اداره کل عامل احتکار را علاوه بر عرضه لاستیک‌ها به نرخ دولتی به پرداخت جریمه نقدی بمیزان 748 میلیون ریال محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا در زنجان، تعداد سه واحد متخلف صنفی که اقدام به احتکار یک هزار و 125 حلقه لاستیک خودرو کرده بودند شناسایی و علاوه بر الزام به عرضه لاستیک‌های خودرو به نرخ دولتی به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال محکوم شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

تین نیوز

کامیون های حامل شن و ماسه به دستور دادستان خلخال به علت تناژ اضافه و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر خلخال به پونل توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مظفر رضایی دادستان عمومی و انقلاب خلخال روز سه شنبه در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه دهها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در مسیر راه های خلخال به سمت گیلان تردد می کنند.

رضایی افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می کند.

وی گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیرهای خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می کند، فقدان نظارت توسط دستگاه های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیرها شده است.

رضایی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری از راه های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می کنند.

رضایی اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است،به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت ها پیش تعطیل شده و کامیون های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیرها تاخت و تاز می کنند.

وی اضافه کرد: با وجود نصب تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون ها به این تابلوها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا به دستور دادستان خلخال و با همکاری مامورین انتظامی این شهرستان و همچنین مامورین پلیس راه اردبیل عصر امروز بیش از ۵۰ دستگاه کامیون کمپرسی حامل شن و ماسه بارگیری شده از کارگاه های تولید شن و ماسه خلخال که از مسیر عبور کامیون ممنوع پونل در حال سفر به استان گیلان بودند توقیف و به پارکینگ هدایت شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • ماجرای جان باختن سرنشین خودروی سوخت‌بر قاچاق چه بود؟
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳