Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با هشدار به صنایع و پالایشگاه ها که از حق مردم هرمزگان کوتاه نمی آییم، گفت: حق جوانان هرمزگانی جذب در پالایشگاه های مستقر در استان است.

به گزارش مهر، احمد مرادی ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست هرمزگان بیان داشت: هرمزگان استانی صنعتی و پالایشگاهی است و به اذعان و اعتراف مدیران محیط زیست در استان و کشور مردم این استان بیشترین آسیب زیست محیطی را تحمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جدید محیط زیست باید همراهی و کمک کند تا حق مردم این استان از استقرار صنایع و پالایشگاه گرفته شود.

وی با بیان اینکه در دفاع و گرفتن حق مردم استان کوتاه نخواهد آمد، عنوان کرد: با برگزاری جلسات مختلف و پیگیری ها و رایزنی های انجام شده سال گذشته بخشی از سهم هرمزگان پرداخت شد اما در حوزه اشتغال سهم مردم هرمزگان نادیده گرفته شده است و برای گرفتن این حق سازمان محیط زیست کشور هم باید همراهی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهارداشت: پالایشگاههای مستقر در استان باید از ظرفیت جوانان بومی و ماندگار در استان استفاده کنند. متاسفانه تا کنون حق مردم هرمزگان از حوزه اشتغال ادعا نشده است.

در حالی که احمد مرادی در ماههای اخیر به عنوان یکی از جدی ترین مدافعان جذب نیروهای بومی و ماندگار متخصص داخلی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که این پالایشگاه در دوران مدیریت جدید اقدام به جذب نیروهای غیرتخصصی و بدون برگزاری آزمون در برخی از واحدها از جمله روابط عمومی کرده است که ۱۰۰ نفر از نیروهایی که موفق به کسب امتیازات مختلف در آزمون و مصاحبه شده اند هنوز پشت درب های استخدامی این مجموعه معطل مانده اند.

این نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس همچنین با اشاره به تعرضات مختلف در تقسیمات کشوری خاطرنشان کرد: در شهرستان بندرخمیر اختلافات تقسیمات کشوری موجب شده تا از استان همجوار با نیابت قضایی به این شهرستان مراجعه کنند و موجب ایجاد ناآرامی و ناامنی شوند بدون آنکه روحیه و خصوصیات مردم این منطقه را به خوبی بشناسد.

وی افزود: سازمان محیط زیست کشور باید نمایندگان استان را همراهی کند تا این تعرضات تقسیمات کشوری در استان حل و فصل شود. دکتر کلانتری این مشکل را تلویحا پذیرفته است ولی هنوز اقدام رسمی از سوی سازمان محیط زیست صورت نگرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بندرعباس پالایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حق آبه هیرمند گفت: تقریبا ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است و اگر بتوانیم همین شرایط را ادامه دهیم کل کانال مرطوب شود. پوشش گیاهی جایگزین  و شرایط آب و هوایی مرطوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷۰ دریچه کمالخان حدود ۴ دریچه باز شده است، اما باید اصلاحیه انجام شود تا این آب به سمت گود زره نرود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد