Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور استان‌ها در خصوص برگزاری جلسه شورای راهبردی طب عمومی در وزارت بهداشت گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در دبیرخانه این شورا بزودی اولین جلسه شورای راهبردی طب عمومی به ریاست وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل خواهد شد و جا دارد که سازمان بیمه سلامت ایران هم به عنوان عضو در این شورا حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان عزت‌اله گل علیزاده اظهار اشت: طب عمومی اهمیت ویژه‌ای در نظام سلامت کشور‌ها دارد، ولی در کشور ما هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است. بدیهی است در صورتی که نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم نظام سلامت اجرا شود، کمک خواهد کرد تا طب عمومی در نظام سلامت کشور نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان عمومی به عنوان دروازه‌بانان نظام سلامت می‌توانند به ارتقاء نظام سلامت کمک قابل توجهی داشته باشند، افزود: در صورت تحقق کامل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از نگاه مدیریت منابع و مصارف هم به نفع نظام سلامت کشور خواهد بود اگرچه در سال‌های اول بدلیل سرمایه گذاری در این بخش ممکن است تا حدودی هزینه‌ها افزایش داشته باشد، اما دربلند مدت قطعا به نفع نظام سلامت خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور استان‌ها همچنین بیان کرد: تا قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید سیستم شبکه‌های روستایی با کاهش شدید پزشکان خانواده روستایی در سطح مراکز بهداشتی و درمانی روبرو بود بطوری که حدود ۱۲۰۰ نفر از سیستم پزشک خانواده جدا شدند، ولی با آغازبکار دولت تدبیر و امید این موضوع مورد توجه قرار گرفت و با ترمیم وضعیت حقوق و دستمزد همکاران مشکل کمبود پزشکان خانواده روستایی تا حدود زیادی در شبکه‌های بهداشتی و درمانی مرتفع شد.

وی ضمن تشکر از دکتر هاشمی، تشکیل شورای راهبردی طب عمومی با مسئولیت شخص وزیر بهداشت و با حضور معاونین، مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، نمایندگانی از انجمن پزشکان عمومی ایران و نمایندگانی از کمیسیون بهداشت مجلس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: از آنجایی که سازمان بیمه سلامت در زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گرفته لذا ضرورت دارد که این سازمان هم در شورا حضورداشته باشد. چرا که یکی از مشکلات همکاران پزشک عمومی محدودیت‌هایی است که از سوی بیمه‌ها و شورایعالی بیمه اعمال شده و اگر قرار است پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور ساری و جاری شود و ضمنا جلوی ارجاعات بی مورد هم گرفته شود ضرورت دارد که برخی از این محدودیت‌ها بازنگری شود.

گل علیزاده در مورد آخرین پرداختی بیمه سلامت به پزشکان خانواده بیان کرد: در برنامه روستایی ۸۰ درصد مطالبات پزشکان خانواده تا مهرماه سال جاری پرداخت شده و مطالبات آبان ماه نیز تا هفته آینده پرداخت خواهد شد. همچنین ۸۰ درصد مطالبات پزشکان خانواده شهری نیز تا شهریور ماه پرداخت شده و مطالبات مهر ماه تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور استان‌ها گفت: تسویه ۶ ماهه ۲۰ درصد باقی مانده از مطالبات پزشکان خانواده به محض ارسال اطلاعات مالی از سوی استان‌ها پرداخت صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه سلامت سازمان میزان رس حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پا را کلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 6086235

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی