Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،     درباره بازگشت زمان به سال‌ها پیش همیشه در قصه‌ها مطالب بسیاری خوانده‌ایم و فیلم‌های تخیلی بسیاری هم درباره این موضوع جذاب ساخته شده است.آرزوی برگشت به چند سال پیش و تجربه حال و هوای روزهایی که شاید برای اغلب افراد خاطره انگیز و دوست داشتنی باشد موضوعی است که کمتر کسی از فکر کردن به آن و تحقق این آرزو خرسند نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاید باورتان نشود اما در حالی که تا پایان سال ۲۰۱۸ چیزی باقی نمانده است،مردم یک کشور آفریقایی همچنان در سال ۲۰۰۹به سر می‌برند.مردم کشور اتیوپی تقویم مجزی وعجیب مخصوص به خود را دارندتقویم اتیوپیایی تقویم سالیانه کشوراتیوپی است که شامل ۱۳ ماه است.سال‌های این تقویم ۷ سال ازتقویم میلادی عقب تر است وسال نوتقویم اتیوپیایی مصادف با ۱۱سپتامبر میلادی است.

 

تقویم اتیوپی ریشه در فرهنگ این کشور دارد و تقویم آن منعکس‌کننده میراث آنیمیستی، یهودیت، روم باستان، مسیحیت و اسلامی آن می‌باشد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اتیوپی، تقویم آن است. تقویم اتیوپیایی شامل ۱۳ ماه است که ۱۲ ماه ۳۰ روزه‌ است و ۵ روز باقی‌مانده (در سال‌های کبیسه ۶ روز) بر اساس این تقویم یک ماه حساب می‌شود.

 

تمامی ادارات کشور اتیوپی براساس ساعت و تقویم اتیوپی عمل می‌کنند و تنها بعضی از شرکت‌های داخلی این کشور که تابع مؤسسات بین المللی هستند مثل هواپیمایی، شرکت مخابرات و تعدادی از مؤسسات مالی از تبعیت تقویم اتیوپیایی معاف هستند.به احتساب تاریخ تقویم اتیوپی مردم این کشور هنوز در سال ۲۰۰۹ میلادی به سر می‌برند.

 

سرپوش

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سال ۲۰۰۹ گوناگون جام نیوز تقویم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم

هوارد باسکرویل در دهم آوریل ۱۸۸۵ میلادی در محله نارت پلاته آمریکا متولد شد و تحصیلات مقدماتی‎اش را در کالج این ایالت به پایان رساند.

باسکرویل که در سال ۱۹۰۷ میلادی به عنوان معلم تاریخ در مدرسه مموریال تبریز مشغول تدریس بود که در روز‌های پر تب و تاب مجاهدت مشروطه خواهان در برابر قوای دولتی، به جای تدریس تاریخ مردگان به زنده‌های تاریخ ساز تبریز پیوست و شریک حق جویی‌ها و حق طلبی‌های آنان شد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد