Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در جلسه رونمایی از لایحه بودجه ۹۸ گفت: بودجه سال آینده کاملا مبتنی بر بودجه ریزی عملکرد است و از این به بعد باید از ثمره این نوع بودجه ریزی بهره‌مند شویم. حمید محمدپور معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری با محوریت رونمایی از بودجه سال ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: انواع مالیات‌ها در بخش‌های مختلف و گمرک و شفافیت آن‌ها از ویژگی اصلی بودجه سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دولت ۱۴ هزار میلیارد دلار کالا با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی در بودجه سال آینده پیش بینی کرده تا با این روش از عموم مردم به ویژه در بخش استفاده از کالا‌های اساسی و ضروری حمایت کند و براین اساس یارانه پرداختی در سال آینده نیز معادل ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
محمدپوراز ویژگی محوری بودجه ۹۸ به افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: به موازات همین اقدام دو هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۷ هزار میلیارد برای مبارزه با فقر مطلق و ۳۵ هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت به وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای توسعه و توازن منطقه‌ای در کشور مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان و برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم ۸ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده که این میزان نسبت به سال گذشته سه هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.
وی در خصوص طرح بازافرینی شهری و کمک به مسکن فرسوده در بودجه ۹۸ نیز گفت: برای این منظور اقداماتی طی دو ماه گذشته صورت گرفته است که این اقدامات برای صد هزار واحد در سال جاری است و در سال آینده این میزان سه برابر شده و به ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد رسید که در قالب تسهیلات بانکی و بودجه عمومی تهیه شده است.
محمدپور با بیان اینکه در بخش کشاورزی طرح‌های وسیعی برای امنیت غذایی انجام شده به طرح‌های دولت برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: برای این منظور نیز از طریق طرح‌های کارآموزی و مهارت آموزی در محیط کار حمایت‌های دستمزدی برای دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه محور بعدی بودجه ۹۸ را بحث گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: برهمین اساس در این بودجه از اشتغال‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف نیز حمایت به عمل آمده است هم چنین در بخش تخصیص بودجه‌های عمرانی این رقم از ۶۲ هزار میلیارد به ۶۵ هزار میلیارد افزایش یافته و در بحث حمایت از صادرات ردیف‌های بودجه ۳۰۰ میلیارد در نظر گرفته شده است.

وی بخش دیگر بودجه ۹۸ را توجه به علم، فرهنگ و محیط زیست عنوان کرد و گفت: حمایت از پارک‌های علم و فناوری از جمله برنامه‌های موجود در بودجه سال آینده است و برهمین اساس ۵ دانشگاه نیز به تراز بین المللی ارتقا می‌یابند که در این روند حوزه نانو مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.
**در بودجه ۹۸ دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شد
محمدپور در خصوص محور‌های بودجه ۹۸ در قبال فرهنگیان گفت: معیشت معلمان در این بودجه مورد توجه است و براین اساس دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص یافته است و رشد مدارس نیز در این بودجه قابل توجه است و برای رواج آموزش در مناطق کمتر برخوردار نیز اقداماتی صورت گرفته که ساخت مدارس، نوسازی و تجهیز آن‌ها در اولویت اول است. هم چنین دانشگاه فرهنگیان نیز مورد حمایت جدی قرار گرفت.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در حوزه تضمین و تامین آب شرب سالم نیز اعتبارات آب شرب ۲۰ درصد افزایش یافته و برای مشارکت خصوصی و خرید تضمینی آب اعتباراتش رشد صددرصدی داشته است.
وی در خصوص حمایت از محیط بانان نیز گفت: رشد ۷۰ درصدی بودجه به حفاظت از محیط بانان اختصاص داده شد.
**ساز و کار یارانه‌ها در بودجه ۹۸ نسبت به گذشته با تغییر روبه رو خواهد شد
محمدپور مسئله دیگر لحاظ شده در بودجه را پایداری بودجه درقبال تحریم‌ها و تهدید‌ها دانست و گفت: در این بودجه از کسب و کار مردم حمایت شده و در قبال آن سعی شده فرار مالیاتی نیز جلوگیری شود در بودجه ۹۸ ساز و کار یارانه‌ها نیز تغییراتی نسبت به گذشته خواهد داشت و دستگاه‌ها با حداکثر صرفه جویی مواجهند و بسیاری از هزینه‌های غیرضرور حذف شده است.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در خصوص انضباط و شفافیت بودجه گفت: در سال گذشته ۳۰ درصد بودجه مبتنی بر عملکرد بود، اما امسال صددرصد دستگاه‌های ملی بودجه ریزی شان مبنی برعملکرد است.
وی تصریح کرد: برهمین اساس بودجه ریزی استانی نیز صددرصد مبتنی بر عملکرد است لذا از این منظر سال ۹۸ سالی است که بودجه ریزی کشور کاملا مبتنی بر بودجه ریزی عملکردی است و از این به بعد باید از ثمره این بودجه ریزی بهره‌مند شد.
محمدپور ادامه داد: تلاش ما این است تا زمانی که رئیس جمهور گزارش بودجه را به مجلس می‌دهد ما نیز گزارش معافیت‌های مالیاتی را ارایه دهیم و هم چنین به دنبال آن هستیم روند تخصیص یارانه‌های مستقیم وغیرمستقیم را برای مردم و افکار عمومی آشکار کنیم.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ویژگی بعدی بودجه ۹۸ را انضباط بودجه‌ای دانست و یاداور شد: برخی شرکت‌ها در گذشته از بودجه دولتی استفاده می‌کردند، اما در بودجه اشاره‌ای به آن‌ها نشده بود به عنوان مثال بودجه تلفیقی سازمان مناطق آزاد را امسال در بودجه کل کشور لحاظ کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت محمدپور برنامه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: میزان بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳۹.۷ میلیمتر بوده و میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۸.۸ و متوسط دوره آماری ۸۹.۷ میلیمتر است که این میزان بارندگی برای یکسال آبی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

وی افزود: بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۱.۴ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۵۵.۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: میزان بارندگی طی سال آبی جاری در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان خاتم نسبت به میانگین دوره آماری افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • آیفون ۱۶ و تغییراتی که راحت لو رفت!
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • عملکرد دیوانه کننده لیونل مسی در بازی شب گذشته اینتر میامی