Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب ظهر پنجشنبه در همایش مبارزه با اعتیاد و ایدز به میزبانی تالار آفتاب دانشگاه آزاد گرمسار ضمن بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن به شمار می‌رود، ابراز داشت: دولت مکلف است برای کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی کند و این امر در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه آمارها حاکی از وجود آسیب‌های اجتماعی متعدد در کشور است، اضافه کرد: امروز بزرگ‌ترین رسالت مردم و اقشار مختلف جامعه توجه و برنامه‌ریزی برای کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی است.

فقر و بیکاری عامل اعتیاد

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ضمن بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور فصل جدیدی در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: در این راستا دولت باید در حوزه اجتماعی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تا پایان برنامه ششم توسعه بالغ‌بر ۲۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یابد.

کاتب ضمن اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلفی ازجمله کودکان کار، بیماری‌های مزمن روحی و روانی، اعتیاد، فساد و فحشا و غیره است، اذعان کرد: اعتیاد یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که در جامعه امروزی به‌شدت با آن درگیر هستیم.

وی فقر و بیکاری را عامل اصلی بروز اعتیاد در افراد دانست و اضافه کرد: محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال راهبرد اساسی برای مقابله با اعتیاد است و خانواده‌ها باید آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند در جوانان نفوذ کند به فرزندان خود بیاموزند و از عواقب این آسیب‌ها هوشیار باشند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه هوشیاری و آموزش به نسل جوان کمک می‌کند تا درگیر این آسیب‌ها نشوند، تصریح کرد: باید فرهنگ و تفکر اشتغال را در جامعه احیا کنیم تا از ابتلا جوانان به اعتیاد و نفوذ سایر آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

کد خبر 4477909

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیب اجتماعی اعتیاد غلامرضا کاتب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان