Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو دهه پس از قیام آلبانی‌های کوزوو علیه حکومت صربستان، نخست‌وزیر صربستان تأکید کرد: هر گونه تشکیل ارتش کامل در کوزوو می‌تواند بلگراد را برای یک جنگ نظامی تحریک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان کوزوو قرار است در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در خصوص این که آیا نیروی دفاعی ۴۰۰۰ نفری خود را که به شکل محدود و اندکی مسلح است، به یک ارتش معمول تغییر دهد یا خیر، تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این روند ممکن است سال‌ها طول بکشد اما سیاستمداران صربستان تأکید دارند که ارتش کوزوو ممکن است برای بیرون راندن باقی‌مانده اقلیت صرب‌ها از این کشور مورد استفاده قرار گیرد؛ اتهامی که از سوی مقامات کوزوو که در اصلاح و توسعه کشورشان به حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا تکیه کرده‌اند، رد شده است.

آنان برنابیک، نخست‌وزیر صربستان به خبرنگاران گفت: امیدوارم ما هرگز مجبور نشویم تا از ارتش استفاده کنیم اما در حال حاضر این مسأله یکی از گزینه‌های روی میز محسوب می‌شود؛ چرا که نمی‌خواهیم شاهد پاکسازی قومی باشیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیش‌تر ایده تشکیل ارتش کوزوو را بی‌موقع توصیف کرد و گفت، چنین اقدامی مغایر با توصیه بسیاری از متحدان ناتو است و ممکن است پیامدهای جدی برای الحاق آتی کوزوو به ائتلاف ناتو داشته باشد.

وی همچنین تعرفه‌های اعمال شده از سوی پریشتینا را اقدامی تفرقه‌انگیز توصیف کرد و گفت، چنین اقداماتی مذاکرات با میانجیگری اتحادیه اروپا میان صربستان و کوزوو را دشوارتر می‌سازد.

استولتنبرگ از هر دو کشور خواسته تا از هر بیانیه و اقدام تحریک‌آمیزی اجتناب کنند و اگر خواستار آینده بهتر هستند، به دنبال سازش وتوافق با یکدیگر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار گواردیولا به سیتی و آرسنال
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه