Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط دولت آمریکا علیه جنبش حماس را محکوم گرد. ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه امروز پنجشنبه در نشستی خبری پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط دولت آمریکا علیه جنبش مقاومت اسلامی حماس را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت تاکید کرد که مقاومت ملت فلسطین با تمام اشکالش اقدامی قانونی و همسو با قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و سایر پیمان‌نامه‌های بین‌المللی است.

این هیئت تاکید کرد که هدف دولت آمریکا از ارائه این پیش نویس ظالمانه و جانبدارانه غیر قانونی معرفی کردن جنبش های مقاومت و تروریست خواندن آنها است و این پیش نویس به منزله نقض همه قوانین و موازین بین‌المللی است که بر حق تمامی ملت‌های تحت استعمار و اشغالگری برای رهایی از غل و زنجیر اشغالگران و پایان دادن به اشغالگری و نژاد پرستی تاکید دارد و  دولت آمریکا سعی دارد از طریق وارونه جلوه دادن حقایق و جابجا کردن مفاهیم جامعه جهانی را به نادیده گرفتن این حق وا دارد.

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت افزود: پیش‌نویس آمریکا در چارچوب حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی به منظور کمک به این رژیم در راستای سرکوب مقاومت فلسطین و لبنان و آغاز جنگی بین‌المللی علیه جنبش‌های مقاومت با حمایت برخی طرف‌ها مطرح شده است.

فراخوان جهاد اسلامی برای مشارکت پرشور در تظاهرات ضد آمریکایی در غزه

این هیئت تاکید کرد که مقاومت فلسطین در راستای حق کامل آنها در دفاع از خویشتن صورت می‌گیرد و مبتنی بر همان اصلی است که قوانین بین‌المللی و ماده 51 منشور سازمان ملل بر آن صحه گذاشته‌اند.

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت از همه گروه‌ها و ملت‌های بیدار و اتحادیه ها و هیئت‌های بین‌المللی خواست که مواضع روشن خود در حمایت از حقوق ملت فلسطین را اعلام کرده و در برابر تصمیمات آمریکا علیه ملت فلسطین که با هدف نابودی مسئله فلسطین اتخاذ می‌شود بایستند.

"محمد الحرازین" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در راهپیمایی‌های پرشوری که از امروز پنجشنبه در مخالفت با تصمیم آمریکا برای محکومیت گروه‌های مقاومت اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز می‌شود مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

وی افزود: شرکت پرشور فلسطینیان در راهپیمایی‌های پرشوری که عصر پنجشنبه در استان‌های نوار غزه آغاز می‌شود بیانگر مخالفت فلسطینیان با نقش و مواضع آمریکا در حمایت از تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه ملت ما و مقاومت ما است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر کشورهای عربی فشار وارد می‌کند تا آنها با صدور قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد جنبش حماس را محکوم کنند. پیش‌نویس این قطعنامه قرار است در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که پنج‌شنبه برگزار می‌شود، ارائه گردد.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,90,95,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حماس نوار غزه اخبار "آمریکا" اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حماس نوار غزه اخبار آمریکا اخبار فلسطین حماس نوار غزه اخبار آمریکا اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با اشاره به اینکه این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت، افزود: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و گفت:، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بامداد امروز به وقت تهران در نیویورک انجام شد و آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی، این قعطنامه را وتو کرد. در این رأی‌گیری که صحنه انزوای آمریکا در شورای امنیت بود، تنها آمریکا رأی منفی داد و انگلیس و سوئیس رأی ممتنع دادند. ۱۲ عضو دیگر نیز رأی مثبت دادند.

 

دیگر خبرها

  • ایران وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را شدیدا محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد