Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@20:10:54 GMT

دولت به دنبال شکستن نرخ مسکن

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۱۴۰۴

دولت به دنبال شکستن نرخ مسکن

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، حبیب الله طاهرخانی در همایش مدیران عامل شهرهای جدید ­با اشاره به رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در شهرهای جدید گفت: خوشبختانه ما با درک این ضرورت برنامه خود را از مدتی قبل آغاز کرده و امسال حداقل اقدامات لازم برای ساخت و آماده‌سازی ۵۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کردیم که قطعا زمینه‌ساز تولید مسکن در سنوات آتی نیز در این مناطق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید براینکه بحث عرضه مسکن یکی از محوری‌ترین برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در این دوره به شمار می‌رود، اظهار داشت: انتظار داریم مدیران عامل مطابق برنامه مذکور عمل کرده و از ۲ هفته آینده، هر هفته شاهد شروع بخشی از عملیات اجرایی این طرح باشیم. ­

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح‌های باقی مانده مسکن مهر تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های مسکن مهر در سه شهر پردیس، پرند و هشتگرد باقی مانده و باید پیگیری شود که خوشبختانه با ابتکارات مدیران عامل پرند و هشتگرد، برنامه منظمی برای واحدهای فاقد متقاضی آنها تنظیم و حتی پروژه‌های راکد نیز فعال شده‌اند.

 

طاهرخانی با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به سایت مسکن مهر شهرهای جدید قطعا آنها را از لحاظ منظر شهری دچار مشکل می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر جدید پردیس به تمرکز بیشتری نیاز داشته و باید از لحاظ رفع مشکلات و تسریع در روند پیشبرد پروژه‌ها مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

 

وی افزود: حتی اگر تعداد محدودی از شهرها در حوزه مسکن مهر دارای مشکل باشند، همچنان نوعی فشار برای مجموعه محسوب شده و در صورت بی‌توجهی، ظرفیت تحت تأثیر قرار دادن تمامی فعالیت‌های ما را دارند به همین دلیل باید به نحو مناسبی مدیریت شود. ­

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: با توجه به انتظارات ویژه رئیس‌جمهور در فعال کردن بخش مسکن، شورای ویژه‌ای برای این بخش به ریاست وزیر راه و شهرسازی به صورت مرتب تشکیل و مباحث مربوطه مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد که امید است شاهد اتفاقات خوب و مناسبی در این حوزه باشیم.

ایلنا

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن خرید مسکن قیمت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد