Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار حمادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این مقدار حدود ۱۱ هزار و 500 هکتار طرح محوری و مابقی غیرطرح است که عملیات تشکیل پرونده و عقد قرارداد به اتمام رسیده و حدود یک هزار و ۸۰۰ تن بذرگندم بین کشاورزان شهرستان توزیع شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۹۰۰ هکتار محصول کلزا و بیش از چهار هزار هکتار جو نیز در سطح مزارع این شهرستان کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شادگان در ادامه گفت: عملیات حمل نهادهای کشاورزی توسط کارگزاران درحال انجام است و با توجه به بارندگی‌های اخیر بیشتر مزارع نیاز به کود ازته دارند که به علت مشکلات حمل فعلا از نظر تامین این کود مشکلاتی وجود دارد که با پیگیری صورت گرفته از طرف سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، دستور حمل ویژه کود ازته از طرف مجری طرح محوری گندم در آینده نزدیک برطرف شود.

وی اضافه کرد: در مقایسه با سال گذشته سطح کشت حدود ۳۰ درصد در شهرستان افزایش داشته که با تامین آب و نزول رحمت اللهی شاهد مرحله برداشت رسیدن این سطح کشت باشیم.

حمادی در پایان گفت: در سال جاری تحویل محصول گندم به مراکز خرید منوط به ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی شده است و چنانچه کشاورزی مشخصات در سامانه نداشته باشد نمی تواند گندم تحویل دهد از این رو از تمامی کشت کاران شهرستان درخواست می شود که هم بیمه وهم قرارداد بنام خود ثبت کنند تا در آینده مشکلی برای کشاورزان و روستائیان شادگانی رخ ندهد.

کد خبر 4478050

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خوزستان شادگان کشت گندم کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند ۷ نوع گیاه دارویی کشت شده است، پیش بینی کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس افزود: همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش بینی می‌شود، بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، امسال برای نخستین بار، برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند