Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@23:08:09 GMT

اقتصاد هنر در سیستان و بلوچستان شکل نگرفته است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۲۳۴۴

به گزارش پارس نیوز، 

احمد علی موهبتی پنجشنبه شب در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر بلوچستان در ایرانشهر اظهار داشت: اگر اقتصاد در هنر لحاظ شود می تواند اثرگذار در شغل، فرهنگ جامعه و انتقال ارزش های جامعه باشد.

وی ادامه داد: نیاز است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امتیازات ویژه ای را برای هنرمندان در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بخش فرهنگی هنوز جایگاه خودش را در سبد خانوار به دست نیاورده است که در این زمینه فرهنگ سازی بسیار ضروری است.

موهبتی ادامه داد: گرچه بودجه فرهنگی بسیار کم است اما از همین اعتبارات موجود باید به بهترین شکل در زمینه گسترش فضاهای فرهنگی و هنری استفاده شود.

وی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: عقب ماندگی سیستان و بلوچستان را با آگاهی و توانایی که می توان ایجاد کرد باید جبران کنیم.

وی بر افزایش بودجه فرهنگی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

*** زبان بلوچی در معرض تهدید است
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از آنجایی که زبان بلوچی در معرض تهدیدات است باید اقدامات موثری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انجام شود.
محمدنعیم امینی فرد افزود: سیستان و بلوچستان شخصیت های فرهنگی و هنری ارزشمندی دارد که نیاز به حمایت دارند.
وی بر حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایرانشهر و پهره به عنوان مهد تمدن کشور تاکید کرد.
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هنر مدرن در بلوچستان به همت جوانان نقش و نما پیدا کرده است.
امینی فرد افزود: موسیقی بلوچی نقش مهمی در تاریخ شفاهی دارد و نیازمند حمایت جدی است.
وی با بیان اینکه فقدان و کمبود فضاهای فرهنگی در ایرانشهر به شدت احساس می شود گفت: از آنجایی که بخش خصوصی به دلایلی نمی تواند در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان سرمایه گذاری کند ضروری است حمایت های دولتی در این حوزه پررنگ شود.

** بهترین سرمایه اعتماد مردم است
امام جمعه ایرانشهر در نشست شورای اداری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین سرمایه برای حکومت اعتماد مردم است که باید به این مساله توجه ویژه داشت.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: مردم ایرانشهر مظهر بردباری و مقاومت هستند.
وی بیان کرد: مسئولان توجه ویژه ای به برطرف کردن مشکلات مردم داشته باشند.
امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: مسئول ساکن و یا رونده نمی خواهیم بلکه مسئول دونده نیاز داریم.
وی ادامه داد: مسئولان اظهار می کنند منطقه سرشار از معادن است اما چرا فعال نمی شود.
ابطحی گفت: ایرانشهر ظرفیت های ویژه ای دارد که نیاز است دولت در این منطقه سرمایه گذاری کند.
وی بیان کرد: ایرنشهر شهر سوزن دوزی و مرکز فرهنگ بلوچستان است می طلبد به توسعه فرهنگی این شهرستان توجه ویژه ای شود و مسئولان با نگاه متفاوت به آن نگاه کنند.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد فرهنگ و هنر اقتصاد جامعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان فرهنگ سازی بودجه فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت فرهنگ تمدن موسیقی بخش خصوصی سرمایه گذاری سرمایه شورای اداری وزیر فرهنگ و ارشاد مشکلات مردم دولت اقتصاد امام جمعه جامعه سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان