Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید کارپنر مسئول طراحی و  ساخت چشم های مصنوعی بیمارستان مورفیلدز  است، وی در توضیح شغلش می گوید: ما چشم های مصنوعی را طوری می سازیم که هیچکس متوجه غیر واقعی بودن آنها نشود، به همین دلیل نتیجه کار باید کاملا همرنگ چشم های بیمار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز من مشغول کار بر روی سفارش کسی هستم که در حادثه تصادف آسیب دیده است، او چشمش را از دست داده و من باید مشکل او را حل کنم.

بنابر اعلام بی بی سی، رنگ چشم را مقدار و توزیع رنگدانه ای به نام ملانین تعیین می کند، به عنوان مثال چشم های قهوه ای و تیره ملانین بیشتری نسبت به آبی و یا کلا رنگ های روشن دارد. کسی که به بیماری آلبینیسم یا زال تنی مبتلاست، در حقیقت رنگدانه ملانین ندارد، به همین دلیل رنگ چشم آنها صورتی به نظر می رسد زیرا فقط رنگ رگ های درون چشم منعکس می شود.

بیشتر بخوانید:تغییر رنگ عنبیه چشم، جدیدترین مد سال! + فیلم

برای اندازه سفارش ها ما یکسری چشم های آماده به رنگ های آبی خاکستری یا آبی داریم. آنچه ما به عنوان چشم سبز یا آبی می بینیم در واقعیت یک خطای دید بوده زیرا رنگدانه هایی به این رنگ اصلا در چشم وجود ندارد. هنگامیکه ملانین کم باشد متعاقبا جذب نور نیز کمتر خواهد بود به عبارتی نور بیشتری منعکس شده و طیف آبی نور آن را جذب می کند در نتیجه چشم آبی یا سبز به نظر می رسد. بنابر این اگر بخواهیم دقیق بگوییم، چشم های انسان آبی یا سبز و یا چشم افرادی که اینگونه به نظر می رسد ملانین کمتری دارد. نوزادان هم به همین شکل هستند، به همین خاطر رنگ چشم هایشان روشن به نظر می رسد.

هنگامیکه کودک  رشد می کند، به تدریج ملانین بیشتری تولید کرده و تقریبا پس از یک سال چشمایش رنگ نهایی خود را پیدا می کند. در قلمرو حیوانات اما رنگ چشم ها کاملا متفاوت است، چشم های آنها گاهی به رنگ زرد یا قرمز است که این از رنگدانه های متفاوت سرچشمه می گیرد. این نوع رنگدانه در چشم انسان نیست پس چنین تنوع رنگی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت

 به گزارش تابناک، چهارشنبه 12 اردیبهشت امسال مرد دامداری در تماس با پلیس گفت:  لحظاتی قبل در حال تزریق واکسن به دام‌هایم بودم که ناگهان مسعود یکی از اهالی روستایمان را دیدم که با دایی و خاله اش دعوا می کرد. مسعود سنگی برداشت و ضربه‌ای به سر دایی‌اش زد.

بعد هم با چوبه ضربه‌ای به پای خاله‌اش زده و زمانی که زن جوان روی زمین افتاد با سنگ به سر او نیز کوبید و متواری شد.

با تماس مرد دامدار، بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت راهی قیامدشت شده و با جسد خواهر و برادر جوان مواجه شدند. بررسی های اولیه نشان  می داد که قاتل با دایی و خاله اش بر سر تقسیم ارثیه میلیاردی خانوادگی اختلاف داشته و آنها را با سنگ به قتل رسانده است.

تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان جنایی موفق شدند متهم  را دستگیر کنند.

وی که وضعیت روحی مناسبی نداشت در تحقیقات مدعی شد به خاطر اختلاف بر سر ارثیه خانوادگی مرتکب قتل‌ها شده است. وی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • ببینید | خوشحالی هوادار خردسال پرسپولیس پس از گل دوم سرخ‌ها مقابل چشمان هواداران نساجی
  • دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت
  • سوتی عجیب و جالب هنگام مصاحبه در لیگ آرژانتین / فیلم
  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • وضعیت عجیب ستاره بارسا: ژاوی با او صحبت هم نمی‌کند!
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • صحبت‌های جالب سرمربی اینتر در واکنش به جذب طارمی
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!