Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه موکب‌داری‌ها باید به سمت تقویت وحدت گرایش یابد، گفت: از جاذبه‌های قومی و قبیله‌ای برای جذب افراد به سمت اربعین باید استفاده کنیم، اما همه این پرچم‌های قبیله‌ای باید زیر پرچم اربعین قرار گیرد و افراد نیز باید نگاه یکسانی نسبت به ارزش زائر و خادم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از قرارگاه اربعین جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی، آیت‌الله محمدرضا عابدینی عصر امروز در نشست تجلیل از فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین که در قرارگاه منتظران شهادت مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه فتنه‌ها و نبرد‌های آخرالزمانی در اوج پیچیدگی قرار دارد، اظهار کرد: ما به همه تجربه‌های سابق برای موفقیت شدن در این نبرد‌ها نیاز داریم.
وی با بیان اینکه نبرد میان حق و باطل در جهان از ابتدای تاریخ وجود داشته است، اضافه کرد: جریان کربلا تقابل کامل جبهه حق علیه باطل و سرمایه بزرگی برای تحقق ظهور امام زمان (عج) است.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمن راهکار‌های مختلف را برای مقابله با اربعین حسینی دنبال کرده است، اما تاکنون نتوانسته مانع حضور زائران در اربعین حسینی شود همانطور که امسال نیز هزینه‌ها افزایش قابل توجهی داشت، اما جمعیت قابل توجهی به زیارت اربعین مشرف شد.
وی گفت: تلاش‌های دشمن موجب شد که شرایط حضور زائران در اربعین سخت‌تر شود، اما این سخت‌شدن اربعین با کمک‌های جمعی قابل رفع شدن است و این امر فرهنگ‌های مهم و مناسبی را در میان شیعیان و مسلمانان پدید می‌آورد.
عابدینی با تاکید بر اینکه اربعین در حقیقت چند روز زندگی با امام است، عنوان کرد: اربعین در نظام‌های اخلاقی و رفتاری افراد تاثیرگذار است و به‌عنوان یک حرکت دیدنی قابل تجربه مثال‌زدنی است.
وی با اشاره به اینکه عمق اخلاق و افعال درست در اربعین حسینی محقق می‌شود، تصریح کرد: جریان اربعین یک فرهنگ زنده و مهاجم است که دارای اجزا، ساختار و نماد مشخص و هماهنگ است که موجب تاثیرگذاری می‌شود.
عابدینی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی به‌عنوان یک فرهنگ مهاجم مقابل همه شرایط عادی فعلی جامعه ایستادگی می‌کند و از ساده‌زیستی، گذشت و ایثار سخن به میان می‌آورد؛ ملائکه الهی در اربعین حسینی بکار گرفته می‌شوند و در حقیقت مدیریتی الهی بر اربعین حاکم است که هیچ چیزی توانایی ایستادگی مقابل این قدرت را ندارد.
این کارشناس برجسته دینی از بایکوت خبری به‌عنوان بالاترین حیله دشمن نسبت به اربعین یاد کرد و گفت: اربعین بزرگ‌ترین اجتماع بشری است و دشمن نمی‌تواند با وجود امکانات مختلف نمی‌تواند از انعکاس جهانی این حرکت بزرگ جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: اربعین با فرهنگ‌های دیگر قابل مقایسه نیست چراکه جاذبه آن فرهنگ‌های مختلف را به سمت خود آورده و آن‌ها را جذب و هضم می‌کند به همین علت نباید نظام اربعین را دست کم بگیریم؛ حرکت اربعین ما را به سمت زندگی در کنار امام زمان (عج) سوق می‌دهد.
عابدینی یادآور شد: سبک زندگی ما گاهی از دین ما نشأت نگرفته است، اما اگر این هدف تحقق یابد می‌توانیم بگوییم که اربعین را در مراحل مختل زندگی خود جاری و قابل مشاهده کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بخشی از جامعه توحیدی دوران ظهور در اربعین به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: زمانی می‌رسد که افراد بی‌توجه نسبت به اربعین حسینی از غفلت خود پشیمان خواهند شد چراکه زائران اربعین به ویژه خادمان این عرصه جایگاهی ویژه نزد امام حسین (ع) دارند.
عابدینی با بیان اینکه موکب‌داری‌ها و دعوت‌کردن‌ها باید به سمت تقویت وحدت گرایش یابد، تصریح کرد: از جاذبه‌های قومی و قبیله‌ای برای جذب افراد به سمت اربعین باید استفاده کنیم، اما همه این پرچم‌های قبیله‌ای باید زیر پرچم اربعین قرار گیرد و افراد نیز باید نگاه یکسانی نسبت به ارزش زائر و خادم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تقویت وحدت مسجد جمکران جریان کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • خبر قدرت پهپادی ایران دنیا را برد، سلبریتی‌ها را خواب/ لسانی: ساختمان برند سلبریتی‌ها از هنجارشکنی شکل می‌گیرد
  • آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور