Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@02:32:28 GMT

لازمه قدرت سیاسی هر کشوری نقدپذیری است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۲۹۱۰

لازمه قدرت سیاسی هر کشوری نقدپذیری است

فرماندار اهر گفت: لازمه قدرت سیاسی هر کشوری نقدپذیری است و هر قدرتی و حکومتی قدرت تحمل و تعامل نقد را نداشته باشد محکوم به شکست است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زاهد محمودی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر افزود: دانشجو باید پرسشگر و نقاد باشد و بهترین مکان بر نقد دولت و سایر قوا مراکز دانشگاهی و قشر فهیم دانشجوست که باید با فراهم کردن فضای مناسب آستانه تحمل خود را بالا ببریم و با جان و دل پذیرای نقد سازنده این عزیزان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی نقد سازنده را برای رشد و پویایی هر جامعه مفید و موثر عنوان کرد و نقد قشر دانشجو را نقدی دلسوزانه، کارشناسانه، سازنده و راهگشا عنوان کرد. 
محمودی گفت: دانشجویان قشر آگاه و نخبه جامعه هست که در جهت سربلندی و اعتلای کشور عزیزمان در سنگر علم و دانش تلاش می کنند و 16 آذر روز دانشجو روز مقاومت و آزادگی دانشجویان است که برای آزادی و استقلال کشور در مقابل رژیم طاغوت و سرسپرده های آنها قیام کردند و در این راه جمعی از این عزیزان جان خود را فدای نظام و انقلاب کردند و امروز نتیجه و ثمره این استقامت و ایثارگری آنها جمهوری اسلامی است. 
وی گفت: به هر دوره زمانی انقلاب اسلامی نگاه کنیم قطعاً دانشجویان در تمامی صحنه ها فعال بوده اند و نباید هیچوقت خدمات ارزشمند این قشر فرهیخته را از یادها ببریم. 
محمودی با گرامیداشت 16 آذر و شهدای این روز گفت: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ سیاسی حرکت های انقلاب اسلامی ایران است و باید این روزها را گرامی بداریم. 
محمودی همچنین بر نقش ویژه دانشجویان در حوزه اقتصادی و دانش بنیان نیز تأکید کرد و افزود: امروز دشمنان با تحریم ظالمانه و ناجوانمردانه خود سعی در اخلال در حوزه اقتصادی را در کشورمان دارند که دراین راستا نقش قشر دانشگاهی و فرهیخته علمی و اساتید و دانشجویان بسیار موثر است. 
وی افزود: امروز کشورمان را می توان با تکیه بر توانمندی های داخلی و حمایت از تولید در این برهه زمانی، اقتصادی کشور را توسعه داد و این امر در گرو تلاش مضاعف قشر فرهیخته دانشگاهی برای تقویت و محور قرار دادن پروژه های دانش بنیان است و دانشگاهیان در این خصوص نقش ویژه و اساسی دارند. 
فرماندار اهر در قسمتی دیگر از سخنان خود با توصیه به دانشجویان، مهارت آموزی در کنار تحصیل را به دانشجویان یادآور شد و گفت: متأسفانه امروز شاهد وجود قشر عظیمی از جوانان بیکار در جامعه هستیم که با وجود تحصیلات بالای دانشگاهی به جهت نبود برخی مهارت ها و حرفه آموزی ها تاکنون فرصت اشتغال لازم را در مراکز تولیدی صنعتی و سایر زمینه ها فراهم نشده است و امیدواریم مسئولین دانشگاهی و دانشجویان با اهتمام و علاقه بیشتر به این امر نیز توجه ویژه داشته باشند و تحصیلات دانشگاهی را متناسب با نیاز بازار کار و مصرف توسعه دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال انقلاب اسلامی ایران جامعه حمایت از تولید دانشگاه آزاد اسلامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از خانه ملت ، متن پیام تسلیت­­­­ رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم­

اناللّه و اناالیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و متعهد و چهره پرتلاش علمی و دانشگاهی، جناب آقای دکتر پرویز داوودی موجب ­تاسف و تاثر گردید.


ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سال‌ها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش ازجمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن­فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • سپاه پاسداران مایه قدرت همه جانبه ایران اسلامی است
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید