Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:38:37 GMT

مجمع خیرین عصاره نهادهای خیریه و مردمی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۳۲۱۶

مجمع خیرین عصاره نهادهای خیریه و مردمی کشور است

قزوین - ایرنا - رییس مجمع خیرین کشور گفت: این مجمع را باید عصاره نهادهای خیریه و مردمی در ایران دانست که منشاء خدمات زیادی بوده و هستند.

به گزارش ایرنا، حبیب الله بور بور پنجشنبه شب در نشست نخبگان و فرهیختگان بشردوست قزوین که به منظور برگزاری انتخابات مجمع خیرین استان قزوین برگزار شد افزود: تشکیل مجامع خیرین در طول سال های گذشته تاثیر بسیاری در پیشبرد امور کشور داشته است که مجمع خیرین مدرسه ساز را می توان یکی از نمونه های موفق آن نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مجمع خیرین کشور اظهار داشت: این مجمع به منظور ایجاد هماهنگی و تعادل بین مراکز و مجامع خیریه کشور تاسیس شده است.
وی، انجام کارهای بزرگ مانند مدرسه سازی به شکل گسترده را نتیجه هم افزایی خیرین دانست و اضافه کرد: در سال 76 که تعداد دانش آموزان کشور بسیار بیش از امروز و در حد 19 میلیون و 800 هزار نفر بود آموزش و پرورش با چالش های زیادی در تامین کلاس درس مواجه بود اما با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز طی این سال ها حداقل40 هزار کلاس درس با مشارکت خیران احداث شد.
بوربور ادامه داد: به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از مشارکت های مردمی در اجرا و پیشبرد امور کشور و فقر زدایی، زمینه تشکیل و فعالیت مجمع خیرین کشور با همکاری 16 نهاد در سال77 فراهم شد و علاوه بر تاسیس دفاتر آن در استان ها، در خارج از کشور نیز مجوز فعالیت یافت.
وی یادآور شد: مجمع خیرین به هیچ وجه در امور اجرایی دخالت نمی کند و تنها متقاضیان سرمایه گذاری در هر کدام از شاخه ها را به همان بخش معرفی می کند.
بور بور خاطرنشان کرد: کار دیگر این مجمع آن است که خیران را در زمینه ورود برای کارهای شاخص تشویق می کند.
وی با بیان اینکه از زمان تاسیس مجمع، سه دانشگاه شهید بهشتی، تربیت مدرس و علامه طباطبایی نیز از اعضای موسس آن بوده اند، گفت: با ورود این دانشگاه ها در امور مجمع سالانه به 2 خیر نشان دکترای افتخاری اعطا می شود.
بور بور افزود: همچنین با پیگیری های انجام شده دولت نیز به چهار خیر نشان خدمت ارایه می کند.
وی افزود: هر خیری برای تقویت امور خیرخواهانه مورد نظر می تواند مسایل خود را با مجمع مطرح کند تا از طریق رابطان ما در هر سه قوه مورد پیگیری قرار گیرد.
رییس مجمع خیرین افزود: با تمام این تفاسیر مجمع خیرین را می توان عصاره نهادهای مردمی و خیریه دانست که در طول بیش از 2 دهه فعالیت خود در زمینه کارهای خیر و عام المنفعه تاسیس شده است.
وی افزود: با تشکیل این مجمع می توان نگاه افراد را نسبت به فعالیت های خیریه تغییر داد.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خیریه نهادهای مردمی مجمع خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان

مدیر دارالاکرام شعبه خراسان رضوی در تشریح اقدامات این مؤسسه با بیان اینکه نزدیک به ۲ دهه از آغاز فعالیت دارالاکرام می‌گذرد و ما همواره تلاش کرده‌ایم شفاف و پاسخگو باشیم،می گوید:رسالت دارالاکرام توانمندسازی دانش‌آموزان بااستعداد است تا بالنده شوند و امکان کسب مهارت‌های مورد نیاز را داشته باشند،بدون آنکه کرامت انسانی آنها خدشه‌ دار شود.

مریم تقوی با اشاره به اینکه این مؤسسه در ۲۵  استان کشور با حمایت از کودکان بدون سرپرست و فاقد سرپرست مؤثر فعالیت می کند،می گوید:این خیریه در حال حاضر ۷۶۰۰ دانش آموز را با اعطای بورسیه و خدمات مددکاری،آموزشی،درمانی و معیشتی حمایت می کند.

وی ادامه می دهد:تلاش و هدف مؤسسه در سراسر کشور این است که در سال جاری علاوه بر ۷۶۰۰ دانش آموز ۱۰ هزار دانش آموز دیگر را هم زیرپوشش حمایتی خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال راهکارهایی هستیم که علاوه بر حمایت های آموزشی ،حمایت های پرورشی،عاطفی وحمایت های مهارت آموزی را هم از افراد تحت حمایت داشته باشیم ومی گوید:شناسایی ،حمایت و نگه داشتن این بچه ها و خانواده های آنان در چرخه توسعه فردی و انسانی فرایندی تعریف و تبیین شده است که بتوانیم این کار را درسطح کشور بیشتر انجام  دهیم تا دانش آموزان در چرخه تحصسل و رشد باقی بمانند.

تقوی ادامه می دهد:این مؤسسه دراستان خراسان رضوی هم اکنون حدود ۷۰۰ دانش آموز را در شهرهای مشهد،قوچان،سبزوار و تربت جام با اعطای بورسیه تحصیلی و سایر خدمات مورد حمایت قرار داده است.

وی به فعالیت خیریه دارالاکرام در مناطق محروم دراستان های مختلف اشاره می کند و ادامه می دهد:درحادثه‌ سیل اخیر که در سیستان وبلوچستان رخ داد،دارالاکرام با حمایت نیکوکاران ایرانی خارج از کشور، اقلام مورد نیاز خانواده‌های سیل‌ زده وعضو این مؤسسه را به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و توزیع کرد.

وی با تأکید بر اینکه این خیریه یک سازمان مردم نهاد است که از طریق کمک های مردمی و کمک های خیرین اداره می شود،می افزاید:حمایت از دانش آموزان در این خیریه براساس تحصیل و عملکرد تحصیلی،فرهنگی و ورزشی که انجام می دهند ،امتیاز می گیرند و براساس امتیازشان حقوقی تحت عنوان بورسیه  دریافت می کنند؛ یعنی مبنای دریافت بورسیه براساس تلاش و پویایی خود دانش آموزان در زمینه های مختلف انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه ما در این مؤسسه امیدوار هستیم و تلاش می کنیم  که روزی فرا برسد که هیچ دانش‌آموزی به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل نکند و حتی در معرض آن نیز قرار نگیرد،می افزاید: دارالاکرام درصدد است از طریق آموزش درست و متناسب با استعدادهای یک دانش‌آموز، از او یک شهروند خوب بسازد. 

منبع: قدس آنلاین مهدی توحیدی

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی