Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:05:21 GMT

16 هزار نفر در مسابقات قرآن سال 1397 شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۳۲۳۰

16 هزار نفر در مسابقات قرآن سال 1397 شرکت کردند

یزد - ایرنا - معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: مسابقات قرآن کریم در سال 1397 در چهار مرحله در کشور برگزار شد که 16 هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در این رقابت‌ها شرکت کردند.

به گزارش پنجشنبه‌شب روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، حجت‌الاسلام سید محمد مسعود معصومی لاری در آئین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در یزد افزود: سال گذشته با نظر شورای عالی توسعه مسابقات قرآن کریم، قوه قضائیه مقام اول را در میان دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات در کشور کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مسابقات قرآن در این قوه را نماد فعالیت‌های فرهنگ دینی ذکر کرد و بیان داشت: این فعالیت‌ها فقط در انجام مسابقات قرآن خلاصه نمی‌شود و بسیاری از برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی دیگری در حوزه قرآن اجر می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه یزد در امور قرآنی و شرکت در مسابقات ازجمله استان‌های پیشرو کشور است، تصریح کرد: ازنظر تعداد شرکت‌کننده حائز رتبه شده است.
همچنین معاون فرهنگی دادگستری کل یزد گفت: 355 نفر از دستگاه قضایی استان اعم از کارکنان اداری، قضایی و یا خانواده‌های کارکنان در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف در مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه شرکت کردند.
محمدرضا عرشیان افزود: 279 نفر از دادگستری و 76 نفر از دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان در مسابقات شرکت کردند که از این تعداد 65نفر حائز رتبه استانی شدند.
وی از اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در دادگستری یزد خبر داد و گفت: طرح آموزش و محفل انس با قرآن کریم خانواده دستگاه قضایی هر هفته برگزار می‌شود که در این برنامه با حضور اساتید به نام کشوری در حوزه قرآن با آموزش به کارکنان، برای فرزندان خردسال حاضر در جلسه نیز برنامه تشویقی و تبلیغی مناسبی در نظر گرفته می‌شود.
این مسئول افزود: همه کارکنان دستگاه قضایی انس و الفت زیادی با قرآن دارند اما تلاش مجموعه با تدوین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ایجاد انس بیشتر کارکنان به کلام وحی است.
عرشیان اظهار داشت: کار در دستگاه قضایی رسالتی سنگین، حساس و طاقت فرساست و ازاین‌رو توکل به خدا و استمداد از ائمه طاهرین (ع) و تمسک با قرآن کریم تنها راه تحمل سنگینی این شغل در رساندن به‌سلامت این امانت به سرمنزل مقصود است.
در آئین اختتامیه قرآن کریم قوه قضائیه با حضور مسئولان کشوری و استانی از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات تجلیل شد.
استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسابقات قرآن قوه قضائيه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ناظر اعزامی سازمان دارالقرآن کشور به استان بوشهر گفت: نوزدهمین مرحله آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل با حضور با ۱۲ هزار نفر شرکت کننده در ۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

محمود کریمی افزود: پذیرفته شدگان در این مرحله از آزمون در صورت کسب امتیاز حدنصاب در آزمون شفاهی نیز شرکت خواهند کرد و در صورت موفقیت، مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: آزمون کتبی برای حافظان ۱۰ جزء ۵۰ سوال، برای حافظان ۲۰ جزء ۱۰۰ سوال و برای حافظان کل قرآن ۱۵۰ سوال است که از هر جزء ۵ سوال آمده که دو سئوال مربوط به حفظ و سه سوال مربوط به ترجمه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: در نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در استان بوشهر ۱۵۴ نفر شرکت کننده داریم که ۱۰۲ آن بانوان و بقیه آقایان هستند.

حجت‌الاسلام محمدقادری از افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان در آزمون امسال خبرداد و افزود: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در دو حوزه امتحانی بوشهر و کنگان برگزار شد که ۶۰ نفر از شرکت کنندگان در حوزه امتحانی کنگان حضور دارند.

وی اضافه کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی و شفاهی مدرک معادل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن