Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلگراد-ایرنا- عبدالله اسکاکا شهردار سارایوو با ارسال پیامی انتخاب پیروز حناچی شهردار جدید تهران را تبریک و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، شهردار سارایوو در این پیام با یادآوری روابط دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین در طول سالیان اخیر به روابط خواهرخواندگی میان دو شهر سارایوو و تهران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این پیام نسبت به ارتقای همکاری های دو شهر سارایوو و تهران در حوزه های مختلف شهری در برهه آتی ابراز امیدواری کرد.
اسکاکا همچنین از شهردار تهران دعوت کرد تا در فرصتی مناسب با هدف بررسی راه های افزایش همکاری بین پایتخت های بوسنی و هرزگوین و جمهوری اسلامی ایران به سارایوو سفر کند.
اروپام**436**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پيام تبريك شهردار سارايوو شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دهه با شعارهای اقتصادی

بیش از یک دهه است بعد از شروع تحریم‌های سنگین اقتصادی در سال ۱۳۸۹ و مسائل و مشکلات معیشتی و رفاهی مردم عزیز مقام معظم رهبری شعار هرساله رو اقتصادی انتخاب می‌کنند.  

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی کرمی پور؛ از دهه هفتاد هرساله مقام معظم رهبری یک شعار برای هرسال انتخاب می‌کنندکه؛ فلسفهٔ این کار جلب توجه مردم به یک ارزش خاص و همین‌طور در نقطهٔ مقابل آن، به یک مشکل است. بیش از یک دهه است بعد از شروع تحریم‌های سنگین اقتصادی در سال ۱۳۸۹ و مسائل و مشکلات معیشتی و رفاهی مردم عزیز مقام معظم رهبری شعار هرساله رو اقتصادی انتخاب می‌کنند.  

شعار سال ۱۴۰۲ رشدتولید و مهار تورم انتخاب شده بود که با انباشت همه تلخی‌ها وشیرینی ها، خواسته‌ها و ناخواسته‌ها به پایان رسید از خداوند متعال می‌خواهیم که  تلخی هارو بر ملت شریف ایران اسلامی جبران کند و تدام شیرین‌ها رو به مردم عزیز ارزانی بخشد.

سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است؛ ابتدا لازم می‌دانم که به این نکته اشاره کنم  در طول این عمر ۴۵ ساله جمهوری اسلامی  ایران هر زمان مردم پای کار  آمدند و برای مردم در کنار دولت جا باز کردیم و برای مردم نقش تعریف کردیم توانستیم  مسائل رو حل کنیم و تحریم و تهدید رو به فرصت تبدیل کنیم.

جنگ تحمیلی؛ نمونه موفق حکمرانی مردمی است، تجربه به ما نشان میدهد، بیانات و معارف اسلامی هم تأکید میکند که هرجا مردم می‌آیند دست خدا هم هست. یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة ... و کمک الهی و پشتیبانی الهی هم هست.»،
 اما آحاد مردم چگونه می‌توانند در اقتصاد نقش بیافرینند  و   وارد چرخه‌ی کسب و کار شوند؟

برخی از مدیران و مسئولان اقتصاد ایران در طول این سال‌ها، معمولاً تصور می‌کنند که راه ایجاد اشتغال برای جوانان، تخصیص درآمد‌های نفتی و اجرای پروژه‌های صنعتی و عمرانی در گوشه و کنار کشور است. این تفکر اشتغال‌زایی، کم و بیش بر سیاست‌های اقتصادی همه دولت‌های بعد از انقلاب سایه افکنده و به‌صورت عینی و تجربی هم می‌توان نشان داد که موفقیت چندانی نداشته است.

راه‌حل دیگر، همین توجه به واحد‌های صنعتی کوچک است. جالب است که بدانیم دو سوم همه‌ی شغل‌های رسمی ایجادشده در کشور‌های درحال توسعه، توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد شده است و در همه‌ی کشور‌ها حتی آلمان و آمریکا و ژاپن، بار اصلی اشتغال را بنگاه‌های کوچک و متوسط به عهده دارند. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین بنگاه‌های تولیدی جهان هم در یک گاراژ (مانند اپل یا هوندا)، یک دفتر کار کوچک (مایکروسافت)، یک آزمایشگاه (جنرال الکترونیک و سونی) و حتی یک اتاق از خوابگاه دانشجویی (گوگل) تاسیس شده‌اند.

از سویی دیگر، بنگاه‌های خرد، دایره وسیعی از مشاغل اشتغال‌زا - از سبزی خردکنی و پیک موتوری تا برنامه‌نویسی رایانه و فروش اینترنتی- را در برمی‌گیرند، اما متأسفانه در کشورما به شدت از آن‌ها غفلت شده است. ویژگی اصلی بنگاه‌های خرد این است که ورود به آن‌ها نه سرمایه هنگفتی نیاز دارد و نه نیازمند روابط خاص اداری است، در عین حال با داشتن شمّ کارآفرینی می‌توان در آن‌ها به سرعت رشد کرد.

البته درست است که تأسیس و تولد بنگاه‌های خرد در ایران، به سرمایه یا رابطه‌ی خاصی نیاز ندارد، اما ادامه‌ی حیات و تنفس این بنگاه‌ها به فروش محصول و دسترسی به مشتری نیاز دارد. به همین دلیل دولت باید با اصلاح سازو کار بازار و حمایت از بنگاه‌های کوچک، جوانانی را که از بیکاری و کمبود سرمایه رنج می‌برند را حمایت کند تا هم چرخ تولید به حرکت در آیدو هم جوانان ایرانی مشغول فعالیت و کار شوند.

جوانانی که هر کدام می‌توانند یک کارآفرین برتر در سطح کشور و یا حتی جهان شوند. پس راه مردمی کردن اقتصاد، اولاً تغییر ذهنیت‌های اشتباه درباره بنگاه‌های کوچک و متوسط است و ثانیاً رفع موانع متعدد مقابل تولید و رشد بنگاه‌ها در ایران است. چراکه «آن چیزی که در متن جامعه اشتغال ایجاد می‌کند، تحرّک ایجاد می‌کند و طبقات پایین را بهره‌مند می‌کند، همین صنایع کوچک و متوسّط است.»

علی کرمی پور 
مسؤل بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز 

انتشار یادداشت به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

دیگر خبرها

  • عبدالله سیدران درگذشت
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • عبدالله سیدران نویسنده بوسنیایی درگذشت
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • قایدی؛ بهترین بازیکن دیدار ایران - ترکمنستان
  • کاش هیچ وقت به استقلال نمی‌رفتم!
  • مرکز فروش جعبه هارد باکس در تهران