Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل پیام منصور غلامی به شرح زیر است:

شانزدهم آذر، روز دانشجو، در تقویم سیاسی و اجتماعی دانشگاه جایگاه ممتازی دارد. روزی که در حافظه آحاد افراد جامعه تداعی‌گر نقش آفرینی بی‌بدیل دانشجویان در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران زمین است. در آغاز یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو؛ خاصه به خون خفتن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا، در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشته و رشادت و صلابت به یادماندنی شان را به دانشجویان سرافراز و فرهیخته تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که دانشجویان استکبارستیزی و استبداد ستیزی را فریاد زدند نزدیک به هفت دهه می‌گذرد. از آن تاریخ تا به امروز، پژواک این حرکت بزرگ دانشجویان در صحن و سرای دانشگاه طنین‌انداز است و دانشجویان همچنان طلایه‌داران آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم ستیزی هستند. بی‌تردید در این پهنه زمانی جریان دانشجویی کشور صورت‌های مختلفی به خود گرفته و دانشجویان فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود را به انحای مختلف تا رسیدن به مقصود که چیزی جز آبادانی، آزادی، و استقلال ایران اسلامی نیست سامان داده‌اند.   دانشجویان فرزند دانشگاه هستند و دانشگاه، گاه بیداری و هنگامه فروافکندن ظلمت و جهل خورشید دانایی و فرهیختگی است. امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای و اقتصادی تلاش می‌کند تا کارآمدی نظام را با چالش مواجه کرده و حلاوت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را مکدر نماید، پیش‌گامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم‌انداز‌های علمی و اقتصادی؛ مورد توجه جریان دانشجویی کشور است و باید به آینده آن امیدوار بود و در چارچوب قانون، امکانات و اختیارات بدنه اجرایی و اداری کشور را برای رونق و نشاط هر چه بیشتر آن فراهم نمود. باید نسبت به فعالیت دانشجویان حسن‌ظن داشت و فراموش نکرد که علم‌اندوزی، مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه، تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است. نشاط، شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به یمن انگیزه و اراده دانشجویان به‌دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرّک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیع برای پرسش‌ها و مسائل روز جامعه است.

افزون بر این روز دانشجو نه تنها فرصتی است تا دانشجویان حضور مسئولانه خود را اثبات نمایند و به تماشا بگذارند بلکه بستری است برای فهم تاریخی فراز و فرود‌های تاریخ معاصر ایران و بصیرت نسبت به زمانه خود و ارج نهی و تکریم مقام تمامی آزادی خواهان و شهیدان که در راه کسب استقلال و عظمت ایران اسلامی از تمام وجود خود مایه گذاشتند. پر پیدا است که تلاش مجاهدانه دانشجویان در عرصه‌های جهاد و مبارزه بخشی از داشته‌ها و سرمایه معنوی دانشگاه می‌باشد که در مقاطع و صحنه‌های مختلف، و چه بسا سخت، نقش آفرین بوده است.   انتظار می‌رود که باور و اعتماد به دانشجویان به باوری فراگیر در همه عرصه‌های مدیریتی کشور بدل شده و همه نهاد‌ها و سازمان‌ها بتوانند از ظرفیت بزرگ جریان دانشجویی کشور برای پیشرفت و ارتقای هرچه بیشتر ایران اسلامی بهره ببرند. مجددا در این روز مبارک یاد و خاطره شهیدان دانشجو را گرامی و از درگاه حق عزّت و سربلندی را برای همه دانشجویان عزیز مسئلت دارم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه وزیر علوم پیام روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند