Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس، در حساب توئیتری خود نوشت:

«‌ابعاد جدید جنگ تجاری: آمریکا بدلیل نقض تحریم های اولیه و نه ثانویه علیه ایران، «هواوی» یک رقیب جدی در تکنولوژی ارتباطات را تحریم کرد تا سقف پروازی آنرا در سطح بین المللی محدود کند. انگلیس نیز دیروز تفاهم خود با هواوی را بعلت حضور کشور خارجی در «تاسیسات زیربنایی حساس» خود لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف تحریم هواوی حمید بعیدی نژاد تحریم های ایران منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از تحلیلگران نوشت که با توجه نگرانی‌ از افزایش قیمت سوخت و ناخرسندی چین، بعید است که پاسخ تنبیهی بی‌سابقه ایران به اسرائیل به افزایش چشمگیر تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران بینجامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رویترز نوشت که اندکی پس از پاسخ تنبیهی ایران، سران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به ناتوانی در اجرای تحریم‌های موجود متهم کرده و گفته‌اند که در روزهای آینده مجموعه‌ای از طرح‌ها را برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی بررسی خواهند کرد.

چندین تحلیلگر منطقه‌ای به این رسانه انگلیسی گفتند که تردید دارند بایدن اقدام قابل توجهی برای تشدید اجرای تحریم‌های کنونی آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران انجام دهد.

اسکات مودل، مأمور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و مدیر عامل کنونی گروه انرژی رپیدان (Rapidan Energy Group) گفت: حتی اگر این طرح‌ها تصویب شوند، بعید است که دولت بایدن در اجرای تحریم‌های موجود سختگیری کرده و یا تحریم‌های جدیدی را برای کاهش یا محدود کردن چشمگیر (صادرات نفت ایران) اعمال کند.

علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، به تخمین راپیدان، صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی، به ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. مودل گفت که این رقم نزدیک به صادرات ۲ میلیون بشکه در روز ایران پیش از برقراری مجدد تحریم هاست.

تأثیر احتمالی تشدید تحریم‌ها بر قیمت بنزین هم از دلایلی است که بایدن دموکرات حرکت شدیدی برای محدود کردن صادرات نفت ایران انجام ندهد.

کیمبرلی داناوان (Kimberly Donovan)، کارشناس تحریم‌ها و مبارزه با پول‌شویی در اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت که به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت، پیش بینی نمی‌شود که واشنگتن محدودیت‌های کنونی را تشدید کند.

وی افزود: در سال انتخابات، قیمت نفت و در نهایت بنزین به مسئله‌ای اساسی تبدیل می‌شود.

به نوشته رویترز، اجرای شدید تحریم‌ها می‌تواند تلاش مقام‌های چینی و آمریکایی برای ترمیم روابط را بی اثر کرده و روابط پکن و واشنگتن را بی ثبات کند.

شرکت ورتکسا آنالیتیکس (Vortexa Analytics) که در ردیابی نفتکش‌ها تخصص دارد، تخمین زده که چین در سال گذشته رکورد ۵۵.۶ میلیون تن یا ۱.۱۱ میلیون بشکه نفت خام ایران را وارد کرده باشد. این رقم تقریباً ۹۰ درصد از صادرات نفت خام ایران و ۱۰ درصد از واردات نفت چین را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 745095

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • درخواست ضدایرانی وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه