Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه به شدت کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته «الاب» (Elabe) که به سفارش «اکو» و «رادیو کلاسیک» صورت گرفته و روز پنج شنبه نتایج آن منتشر شد، میزان اعتماد به امانوئل مکرون در ماه جاری به بیست و سه درصد کاهش یافته است که در مقایسه با فرانسوا اولاند در همین دوره زمانی پنج ساله اش سطحی بسیار پایین تر به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه جاری رئیس جمهور فرانسه به دلیل اعتراض مخالفان به نظام سرمایه داری بر ضد زندگی گران و خشونت های اول دسامبر در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه، چهار درصد از محبوبیت خود را از دست داد. موسسه «الاب» اعلام کرد، مکرون از ابتدای دوره پنج ساله ریاست جمهوری اش، در پایین ترین سطح قرار دارد و محبوبیتش نسبت به فرانسوا اولاند در دوره زمانی مشابه، یک درصد کمتر است.

برای نخستین بار، اکثریت پنجاه و یک درصدی مردم فرانسه اعلام کرده اند به هیچ عنوان به مکرون اعتماد ندارند که این رقم می بایست به رقم بیست و سه درصدی که واقعا به او اعتماد ندارند، افزوده شود. در این نظر سنجی ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز چهار امتیاز کسب کرده است.

بر اساس نظرسنجی دیگری که توسط «اوپینیون وی» به سفارش «پابلیک سنات» انجام شده است، مردم فرانسه نسبت به توانایی امانوئل مکرون در پیشبرد اصلاحات برنامه ریزی شده به نحو مطلوب بدبین هستند. کمی بیشتر از یک سوم از افراد پاسخ دهنده، معتقدند که مکرون خواهد توانست اصلاحات بیمه بیکاری را به خوبی انجام دهد؛ بیست و نه درصد معتقدند که او خواهد توانست بازنگری قانون اساسی را به خوبی پیش ببرد؛ و تنها بیست و هشت درصد بر این باورند که او می تواند سیستم بازنشستگی را اصلاح نماید. تعداد بیشماری از افراد سوال شده، چنین ارزیابی می کنند که وعده های اعلام شده از سوی «ادوارد فیلیپ» برای حل کردن بحران «معترضان به نظام سرمایه داری» بسیار دیر است ( هفتاد و نه درصد). تنها کمی بیشتر از یک چهارم افراد (بیست و هفت درصد) معتقدند که وعده های داده شده از سوی نخست وزیر فرانسه، پاسخگوی مطالبات معترضان خواهد بود.

نظرسنجی موسسه «الاب» در روزهای چهارم و پنجم دسامبر و از طریق اینترنت و در بین جمعیتی هزار و دو نفری به عنوان نماینده مردم فرانسه دارای هیجده سال سن و بیشتر صورت گرفته است. نظرسنجی «اوپینیون وی» نیز در روزهای پنجم و ششم دسامبر و به صورت آنلاین و در بین جمعیتی هزار و دو نفری صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: محبوبيت مکرون رئيس جمهور فرانسه اولاند فرانسوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند

رئیس جمهور چین قرار است امروز (یکشنبه) در سفری بی سابقه به فرانسه برود و با ماکرون درباره کاهش عدم موازنه تجاری و اوکراین صحبت کند.

به گزارش ایسنا، هیچکدام از دو هدف تاثیر گذاری چین بر روسیه برای توقف جنگ اوکراین و کاهش عدم توازن تجاری بین فرانسه و پکن در جریان سفر دو روزه شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به پاریس به آسانی حاصل نمی‌شود؛ چون او در برهه‌ای از تشدید تنش‌های تجاری بین اروپا و چین به این سفر می‌رود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه حامی یک بررسی از سوی اتحادیه اروپا در حوزه صادرات خودروهای برقی چینی است و در ژانویه سال جاری میلادی، پکن نیز تحقیقاتی را درباره واردات یکسری کالاهای ساخت اروپا به ویژه فرانسه انجام داد که بیشتر اقدامی تلافی جویانه دیده می‌شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه درباره سفر رئیس جمهور چین به فرانسه که نخستین بار پس از پنج سال است، گفت: «ما باید مقام‌های چینی را به سمت دادن تضمین‌های بیشتر درباره مسائل تجاری سوق بدهیم.»

رئیس جمهور چین ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ وارد پاریس می‌شود. دیدارهای رسمی او شامل مذاکرات مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی می‌شود.

اختلاف نظرها بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ویژه بین فرانسه و آلمان توانمندی آنها را در تاثیرگذاری بر چین تضعیف کرده است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با توجه به تعهدات قبلی قرار نیست به دیدار و نشست بین روسای جمهور چین و فرانسه ملحق شود.

یکی دیگر از مشاوران ارشد گروه «Rhodium Group» و از مقام‌های نزدیک به روابط چین و اتحادیه اروپا گفت: «اگر سران اروپایی پیام‌های مختلفی به رئیس جمهور چین ارسال کنند، شانس ما برای تاثیرگذاری کم می‌شود.»

مقام‌های مربوطه همچنین اعلام کردند، فرانسه همچنین به دنبال راهی به سوی بازار چین برای محصولات کشاورزی خود و حل مسائل مربوط به نگرانی‌های مربوط به حقوق مالکیت معنوی صنعت لوازم آرایشی فرانسوی است.

در این نشست همچنین قرار است درباره جنگ اوکراین و تاثیرگذاری چین بر روسیه برای توقف این جنگ نیز صحبت شود.

یکی از مشاوران الیزه نیز گفت: «چین از شرکای اصلی روسیه است و هدف ما استفاده از اهرم‌های فشار پکن و تاثیرگذاری‌اش بر روسیه و کمک به مشارکت در حل بحران و درگیری اوکراین است.»

یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه نیز گفت: «اگر چین به دنبال تعمیق روابط با شرکای اروپایی است، باید به نقطه نظرات و دیدگاه‌های ما گوش دهد و به صورت جدی آنها را اجرایی کند.»

شی جین‌پینگ سه شنبه بعدازظهر پاریس را به مقصد صربستان و مجارستان ترک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند