Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@11:35:43 GMT

پرنده 68 ساله دوباره مادر می‌شود +عکس

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۴۲۳۶

پرنده 68 ساله دوباره مادر می‌شود +عکس

رکنا: «ویزدوم» در 68 سالگی دوباره مادر می‌شود. پرنده آلباتروس به گفته محققان پس از 6 دهه تخم‌گذاری، مجدداً در جزیره «میدوی آتول» در 1200 مایلی شمال غرب هونولولوی هاوایی روی تخم جدید خوابیده است.

7 ماه طول می‌کشد تا بچه سر از تخم بیرون آورد و تا آن زمان ویزدوم همراه با مرد زندگی‌اش به نام Akeakamai به‌طور مرتب از تخم مراقبت کرده و Akeakamai از دریا برایش غذا می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویزدوم قدیمی‌ترین پرنده از نوع کبوتردریایی‌سانان آلباتروس در منطقه است که درنهایت شگفتی مجدداً مادر خواهد شد. زیست شناسان جزیره می‌گویند 29 نوامبر در لانه همیشگی خود ظاهر شد و تخم گذاشت.

به گفته کارشناسان این جزیره مأوای پرندگان زیادی نیست و به همین خاطر فراز و نشیب زندگی ویزدوم به‌خوبی قابل‌ردیابی است. 7 ماه طول خواهد کشید تا جوجه به دنیا آمده و با رشد بال‌هایش برای پرواز آماده شود.

کبوتر دریایی آلباتروس از تیره بزرگ تندبادان هستند که به‌عنوان بزرگ‌ترین پرندگان دریایی پروازگر 90 درصد از زندگی‌شان را در دریا سپری کرده و بال‌های بلند و باریک و منقار قلاب‌دار دارند و طول بال‌هایشان به 11 فوت معادل 3.3 متر می‌رسد. معمولاً اکتبر از دریا به‌سوی جزیره محل تولد خود آمده و تا پایان نوامبر جفت‌گیری کرده وتخم می‌گذارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

100 نفر در خوزستان دستگیر شدند پلیس فداکار مانع ورود خودروی عامل انتحاری به مقر نیروی انتظامی در چابهار شد+ عکس ۵ روستای شوش در خطر غرق شدن/ درخواست کمک فوری عربستان در حادثه تروریستی چابهار نقش دارند+ عکس دستگیری مرتبطان حادثه تروریستی چابهار همخوابی خانم معلم خصوصی با پسر دانش آموز هنگام تدریس / مادر از اتاق پسرش صدا های عجیبی شنید و ... جزییات جدید به همراه اولین عکس ها از حادثه تروریستی امروز / حمام خون در چابهار+فیلم و تصاویر آتش افروز پارک های تهران دستگیر شد / او مردم را به آتش می کشید + فیلم کار کثیف کفتار پیر با پسر جوان بعد از ربودن او+عکس دستگیری دختر و پسر اصفهانی در خانه مجردی / پلیس 3 شهر در تعقیب این دو بودند + عکس هنگامی که به خانه رامین برای مصرف شیشه رفتم آن روی شیطانی اش را نشان داد کتک زدن وحشتناک دانش‌آموز‌ دوم‌ ابتدایی‌ مشهدی توسط خانم معلم بی رحم+ عکس 10 سال زندان برای مدل زیبا و مشهور + عکس پسر مشهدی اگر به دختر موردعلاقه اش نرسد خودکشی می کند پخش فیلم حمل تابوت در مترو / هزینه‌های بالای تشییع جنازه یا قاتلان خونسرد + عکس 50 بار قسم برای تبرئه از قتل مادر / به آغوش کشیدن برادر توسط خواهران در جلسه دادگاه+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا پرنده مادر عکس پرواز هاوایی عکس ایران فیلم دختر دانش آموز مرد حادثه تروریستی کرمانشاه مرگ تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • روستاهای چابهار در محاصره سیل
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست