Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدعلی سپهوندی روانشناس با اشاره به اینکه افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است، اظهار کرد: شیوع رو به رشد افسردگی به یک نگرانی جهانی تبدیل شده و تخمین زده می‌شود که تا سال 2020 به دومین بیماری رایج در دنیا تبدیل شود.

سپهوندی اضافه کرد: پژوهشگران علم بهداشت روانی-رفتاری بر این باور هستند که بر طبق آمارهای بین‌المللی بین 15 درصد از افراد سنین 15 تا 74 سال که به پزشکان مراجعه می‌کنند، دارای علائم بارز افسردگی مانند عدم توانایی تفکر، تمرکز یا تصمیم‌گیری هستند، خودکارآمدی پایین و تضاد شناختی داشته، همچنین نیاز به کنترل افکار در آنها دیده می‌شود، احتمال دارد به آسانی دچار حواس‌پرتی و یا مشکلات حافظه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: فشار سنگین عاطفی، اجتماعی و اقتصادی، برای مبتلایان به اختلال افسردگی، خانواده آنها و اجتماع از یک سو و شیوع فزاینده سالانه 2.9 تا 6.12 درصد در جمعیت عمومی باعث شده است که توجه به درمان و یا کاهش میزان نشانگان این اختلال در افراد مبتلا بیشتر از گذشته شود.

وی یادآور شد: افسردگی یک عامل پیش‌بینی قوی است که باعث آسیب‌هایی مانند هراس اجتماعی و بی‌مسئولیتی می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افسردگی رشد مشکلات خانواده اجتماعی و اقتصادی افسردگی خانواده درمان مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود