Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:36:11 GMT

سالاد خیار ایرانی+ دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۴۵۷۱

سالاد خیار ایرانی+ دستور تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   ترشی انداختن سریع، طعم فوق‌العاده‌ای به این دستور سالاد خیار و عدس اضافه می‌کند. این سالاد برای یک ناهار ساده یا به عنوان بخشی از یک وعده‌ غذایی بزرگتر ایده‌آل است. ما عدس‌های سبز را برای این ناهار ترجیح می دهیم، چون شکلشان را حتی پس از پختن نیز حفظ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانید آنها را در اکثر سوپرمارکت‌ها و خوابارفروشی‌ها پیدا کنید.

بشیتربخوانید : طرز تهیه سوپ لازانیا؛ متفاوت، مقوی و خوشمزه

مواد لازم برای 4 نفر

سرکه‌ برنج: نصف فنجان
آب: یک‌ چهارم فنجان
چیلی تند: ۱ عدد
شکر: ۱ قاشق چایخوری
نمک: سه چهارم قاشق چایخوری
دانه شوید: نصف قاشق چایخوری
خیار: ۲ فنجان
کشمش: ۲ قاشق غذاخوری
شوید: چند شاخه
ماست یونانی: یک‌چهارم فنجان
روغن زیتون: ۱٫۵ قاشق غذاخوری
فلفل: برای عطر و طعم
عدس: ۱ فنجان
پنیر فتا: یک‌سوم فنجان
تربچه: ‌۴ عدد
پیازچه: ۲ عدد
گیاهان تازه: ‌۳ قاشق غذاخوری
جوانه‌های مخلوط: نصف فنجان

طرز تهیه سالاد خیار ایرانی با عدس و جوانه

مراحل پخت

1. سرکه، آب، چیلی، شکر، نصف قاشق چایخوری نمک و دانه‌ شوید را در یک قابلمه‌ کوچک باهم مخلوط کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس ۲ دقیقه آرام بجوشانید. بگذارید کمی خنک شود.

2. خیار و کشمش را به همراه شاخه‌های شوید در یک کاسه‌ کم‌عمق یا ظرف شیشه‌ای بریزید. مایع داغ را به آرامی روی آن بریزید. ۲ دقیقه در یخچال قرار دهید و در این مدت یک یا دوبار بهم بزنید. آن را صاف کنید (مایع را نگه دارید) و چیلی و شاخه‌های شوید را دور بیندازید. ۲ قاشق غذاخوری از مایع را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید (در صورت تمایل، مایع ترشی باقی‌مانده را برای ترشی انداختن سبزیجات دیگر یا برای استفاده در سس سالاد نگه دارید).

3. دو قاشق غذاخوری مایع ترشی را با ماست، روغن، فلفل و یک چهارم قاشق چایخوری نمک باقی مانده مخلوط کنید. مخلوط خیار، عدس، فتا، تربچه، پیارچه و گیاهان را اضافه کنید. به آرامی بهم بزنید تا مخلوط شوند. این سالاد را با میکروگرین یا جوانه تزئین کنید.

منبع: راستینه

انتهای پیام/

طرز تهیه سالاد خیار ایرانی با عدس و جوانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ انتظاری افزود: به منظور اجرای قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع، از ابتدای اردیبهشت مقدار سوخت اختصاص یافته به تاسیسات گاز مایع بر اساس ایجاد تراکنش فروش گاز مایع به مشتری خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با اشاره به این که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع وجود ندارد اضافه کرد: در حال حاضر سهمیه ماهیانه خانوار‌های فاقد گاز طبیعی ۴۴ کیلوگرم گاز مایع است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته ندارد.

انتظاری بیان کرد: با تعامل و همکاری که بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با تاسیسات گاز مایع استان وجود دارد، علاوه بر تامین و توزیع مطلوب گاز مایع به مصرف کنندگان، قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع هم به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا