Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ویکتور باندارییف" رئیس کمیته امور دفاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» تاکید کرد که درصورت اعلام خروج رسمی آمریکا از پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارایبرد کوتاه و متوسط، این کشور مجبور خواهد شد تا «پوشش دفاعی» در مقابل تمام مکان‌های حساس و تاسیسات مهم محل استقرار سامانه‌های دفاع ضدهوایی و ضدموشکی که چنین موشک‌هایی در آنها مستقر خواهند شد، تامین کند و این مسئله به ناچار شامل کشورهای اروپایی و حتی چین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور روس تاکید کرد که مسکو خواستار حفظ پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط است، ولی در صورت لغو آن، مجبور خواهد شد به این مسئله واکنش نشان داده و مجموعه تدابیری، از جمله تسریع در کار به روی تولید انواع تسلیحات نظامی منحصربه فرد، برای پاسخگویی به این اقدام در نظر بگیرد که بدون تردید خطر رویارویی گسترده در جهان را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد که آلمان و چین از تصمیم آمریکا درباره خارج شدن از پیمان موشکی با روسیه حمایت نمی‌کنند.

باندارییف در عین حال یادآور شد که آمریکا پیش از این با وجود مخالفت با استقرار موشک‌های "اسکندر" در منطقه کالینینگراد روسیه، خود در خاک رومانی سامانه‌های پرتاب «ام.کا-41» مستقر کرده و در حال استقرار آنها در خاک لهستان است که قادر به پرتاب موشک‌های کروز «Tomahawk» هستند. این در حالی است که برد پرواز سامانه موشکی اسکندر 480 کیلومتر است که شامل پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط نمی‌شود.

این مقام پارلمانی تاکید کرد که پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط نخستین توافقنامه‌ در عرصه کنترل تسلیحات نیست که آمریکایی‌ها آن را نقض می‌کنند. وی بعنوان نمونه از پیمان «آسمان باز»، پیمان مربوط به عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای، کنوانسیون ممنوعیت آزمایشات تسلیحات شیمیایی و همچنین توافق هسته‌ای با ایران (برنامه جامع اقدام مشترک در زمینه برنامه هسته‌ای ایران) نام برد.

این سناتور بلندپایه یادآور شد، این در حالی است که پیمان نابودی موشک‌های دارایبرد کوتاه و متوسط بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی اصلا با شرایطی که منافع شوروی سابق را در نظر بگیرد، منعقد نشده بود، ولی طرف روسی با این وجود به آن پایبند ماند.   

وی افزود: «ما به تمامی تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و با دقت اسناد امضاء شده را رعایت می‌کنیم. ولی توافقات مهم دوجانبه در عرصه کنترل تسلیحات به ابتکارعمل طرف آمریکایی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.»  

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه مصاحبه کشورهای اروپایی چین مسکو جهان آلمان خاک لهستان ایران ایالات متحده روسیه دفاع ضدموشکی روسیه پیمان موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو