Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - زنگنه: تلاش می‎کنیم مذاکرات اوپک به نتیجه برسد، جهانگیری: کشورها برای حفظ استقلال در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا ایستادگی کنند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:30 هزار فرصت شغلی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد می شود و سازمان ملل به قطعنامه ضد فلسطینی آمریکا رای نداد از مهمترین خبرهای ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
*********
تهران - «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران پس از پایان نشست روز پنجشنبه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین پایتخت اتریش، با حضور در جمع خبرنگاران، فضای این نشست را سخت توصیف، ولی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتیجه برسد.
زاهدان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس توافق این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه زمینه اشتغال 30 هزار نفر در حوزه فرهنگ و هنر از طریق اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراهم می شود.
تهران - معاون اول رییس جمهوری در گفتگو با خبرگزاری «کیودو» ژاپن ضمن تاکید بر حفظ استقلال کشورها از طریق ایستادگی در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا، گفت: اگر ژاپن و سایر متحدین آمریکا از توافقات جهانی حمایت کنند حتماً برجام حفظ خواهد شد.
زنجان - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور و حتی کلانشهرها فرسوده هستند.
اخبارخارجی
*********
نیویورک- قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نتوانست دو سوم آرای مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به دست آورد و از گردونه تصویب خارج شد.
تهران - یک مقام ارشد عضو مذاکره کننده انصارالله یمن گفت: روند کنونی مذاکرات صلح سازمان ملل متحد، هرگز راه حل پایدار و فراگیر برای بحران یمن به ارمغان نخواهد آورد.
مسکو - اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سن پترزبورگ برگزار شد و در آن موافقت نامه ایجاد محدوده آزاد تجاری با ایران، مورد تایید قرار گرفت.
تهران - خبرگزاری بلومبرگ آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که خروج قطر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، می تواند مقدمه ای برای خروج دوحه از شورای همکاری خلیج فارس باشد.
نیویورک- ایرنا- سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در مخالفت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه فلسطین، گفت: اشغالگری صهیونیست ها ریشه اصلی درگیری ها و بحران در خاورمیانه است.
تهران - یک کارشناس حوزه نفت و انرژی در گزارشی از محل نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می گوید که طرح کاهش روزانه 900 هزار تا 1.3 میلیون بشکه در اجلاس وین آماده شده و در انتظار تایید روسیه است.
تهران - درحالی که سعودی ها مدعی هستند برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح طرف های یمنی به نیروهای تحت امر خود دستور توقف حملات را صادر کرده اند، منابع یمنی گزارش دادند که جنگنده های متجاوز روز پنجشنبه بیش از 28 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.
بغداد – علیرغم فشار آمریکاییها برای فشار برای عراق برای قطع واردات نفت و گاز از ایران رئیس شرکت گاز جنوب عراق اعلام کرد کشورش برای قطع واردات گاز از ایران دستکم به 2 سال زمان نیاز دارد.
مسکو- وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در میلان بسر می برد با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و دو طرف در خصوص برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) گفت وگو کردند.
تهران - «دیک دوربین» نایب رئیس فراکسیون حزب دمکرات در سنای آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به نقش «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی»، خواستار اخراج سفیر این کشور از خاک آمریکا شد.
تهران - درحالی که سعودی ها مدعی هستند برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح طرف های یمنی به نیروهای تحت امر خود دستور توقف حملات را صادر کرده اند، منابع یمنی گزارش دادند که جنگنده های متجاوز روز پنجشنبه بیش از 28 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.
تهران- رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله گفت: نتایج مذاکرات صلح یمن باید در چارچوب پیش نویس قطعنامه ای الزام آور به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد برسد؛ در غیر این صورت فاقد ارزش خواهد بود.
کوالالامپور - همزمان با برگزاری نشست کشورهای تولید کننده نفت اوپک دروین اعلام شد، استرالیا با پشت سرگذاشتن قطر توانست نام خود را به عنوان اولین صادر کننده گازطبیعی مایع درجهان ثبت کند که این امر به منزله ایجاد رقیب جدیدی برای صادرکنندگان جهانی گاز ال ان جی ارزیابی شده است.
شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات ايرنا عناوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خضری افزود: این آزمون دردو نوبت صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ششم و جمعه صبح هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

او اضافه کرد: دراین آزمون ۳ هزارو ۱۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد شرکت کننده ۶۴ درصد خانم و۳۶درصد آقا هستند.

خضری گفت: داوطلبان رشته ریاضی وانسانی نوبت صبح و داوطلبان رشته های هنر و زبان نوبت عصر روز پنجشنبه و داوطلبان رشته تجربی جمعه صبح هفتم اردیبهشت آزمون خواهند داد.

دیگر خبرها

  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه