Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:20:19 GMT

عضو سنا خواستار اخراج سفیر عربستان از آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۵۱۰۶

عضو سنا خواستار اخراج سفیر عربستان از آمریکا شد

«دیک دوربین» نایب رئیس فراکسیون حزب دمکرات در سنای آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به نقش «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی»، خواستار اخراج سفیر این کشور از خاک آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، وی در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به نقش مستقیم ولیعهد سعودی در ربایش و قتل خاشقچی، باید رسماً سفیر عربستان سعودی را اخراج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین ادامه داد: لازم است از هم‌پیمانان آمریکا هم بخواهیم که چنین اقدامی انجام دهند.

به نوشته رسانه‌های آمریکا «خالد بن سلمان» سفیر عربستان سعودی و برادر کوچکتر محمد بن سلمان از طرح قتل خاشقچی باخبر بوده و این موضوع برای مقام‌های آمریکایی به اثبات رسیده است.

بر اساس مشروح مکالماتی که در اختیار نهادهای اطلاعاتی این کشور قرار گرفته، وی خود به خاشقچی اطمینان داده بود که امنیتش در کنسولگری عربستان در استانبول تأمین خواهد بود. با این وجود، خاشقچی پس از ورود به این مکان، بسرعت به قتل رسید.

وی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می‌نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان انتقاد می کرد؛ موضوعی که می‌تواند انگیزه قتل او به دست نیروهای امنیتی سعودی باشد.

«جینا هاسپل» رئیس سیا این هفته در نشستی با سناتورهای ارشد آمریکایی که پشت درهای بسته برگزار شد، گزارشی از پرونده خاشقچی به آن‌ها ارائه داده بود.

به گفته نمایندگان حاضر در این جلسه، کمترین شکی وجود ندارد که ولیعهد سعودی و مقام‌های عالی‌رتبه این کشور مستقیماً در قتل این روزنامه‌نگار نقش داشته‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اما تاکنون از مدارک آشکار در این زمینه چشم پوشی و روابط سیاسی و نظامی دو کشور را بهانه ای برای سرپوش نهادن بر این جنایت کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سناتور آمریکایی سفیر عربستان اخراج خاشقجی قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد

علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای دیدار کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی