Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:23:44 GMT

سالانه بیش از 2500 پیوند کلیه در کشور انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۵۲۲۲

سالانه بیش از 2500 پیوند کلیه در کشور انجام می شود

اصفهان - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : سالانه بیش از 2 هزار و 500 پیوند کلیه، بیش از یک هزار مغز استخوان و پیوندهای نوینی همچون قلب، پانکراس و کبد در کشور انجام می شود.

قاسم جان بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در فریدن بدون اشاره به هزینه درمان این بیماران افزود : با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از سه هزار متخصص در شهرهای کم برخوردار کشور مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که به مناطق کم برخوردار سهمیه پزشک متخصص اختصاص می یابد، اظهارداشت : طرح اعزام پزشک متخصص به نقاط محروم طی سه سال انجام خواهد شد که امسال اولین دوره آن بوده است.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون 600 نفر از پزشکان متخصص با تعهد 12 ساله به مناطق محروم اعزام شدند و سال آینده یک هزار پزشک با سهمیه بومی به این مناطق اعزام خواهند شد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش سقف پرداختی و ساخت واحد برای اسکان متخصصین را دو راهبرد جذب این نیروها به بیمارستان های مناطق محروم ذکر و اضافه کرد : هر سال دست کم هزار و 800 پزشک متخصص در کشور برای ارائه خدمات توزیع و دست کم نیمی از آنان برای ارائه خدمت به شهرهای کمتر برخوردار و مناطق محروم اعزام می‌ شوند.
جان بابایی تامین پزشک متخصص برای مناطق کمتر برخوردار و محروم را اولویت وزرات بهداشت بیان کرد و حضور سه هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم، ساخت 500 کلینیک ویژه و 20 هزار تخت بیمارستانی را از دیگر اقدامات سال های اخیر این نهاد برشمرد.
معاون درمان وزارت بهداشت بر ضرورت اجرای خدمات سطح بندی شده و اجرای نظام ارجاع تاکید کرد و گفت: بیماران باید ابتدا به سطح یک مراجعه و بعد از آن در صورت نیاز به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده شوند.
به گزارش ایرنا، جان بابایی به همراه شماری از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه برای بررسی امکانات و محرومیت های مناطق کمتر برخوردار اصفهان به شهرستان غرب استان سفر کردند.
غرب شهرستان اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله فریدن، داران، بوئین میاندشت، افوس، چادگان، رزوه، فریدونشهر و برف انبار است که دست کم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
/6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پيوند كليه كشور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود