Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «سه ژه ته» یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری فرانسه از کامیونداران و راننده خودروهای سنگین خواسته است تا از روز یکشنبه به مدت ۴۸ ساعت در اعتراض به دولت اعتصاب کنند.

سندیکای « نیروی کارگران» هم خواهان اعتصاب کارکنان حمل و نقل خودروهای سنگین شده است. قرار است این اعتصاب از ساعت ده شب روز یکشنبه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سندیکاها دلیل اصلی این اعتصاب ها را عدم توافق با دولت بر سر اجرای تعهدات کارفرمایان با راننده کامیون ها می دانند و می گویند دولت باید در این باره پاسخ گو باشد.

هیچ ارتباطی بین اقدام به اعتصاب اتحادیه های کارگری و جنبش جلیقه زردها وجود ندارد.

تاکنون هیچ کدام از سندیکاهای مهم و اصلی کارگران فرانسه به جز یکی از سندیکاهای کوچک پلیس به جنبش جلیقه زردها نپیوسته است.

اتحادیه های کارگری در فرانسه بسیار قدرتمند هستند و در اغلب بحران های اقتصادی و اعتراض های خیابانی دولت ناگزیر باید با رهبران این سندیکاها وارد مذاکره شود.

سال گذشته سندیکاهای کارگری ماه ها بدلیل تغییر قانون کار و خصوصی سازی بخشی از راه آهن سراسری کشور دست به تظاهرات و اعتراضات طولانی زدند.

دولت فرانسه نگران پیوستن سندیکاهای کارگری به جنبش جلیقه زردهاست.

در تحولی دیگر، رسانه‌های فرانسه گزارش دادند پلیس این کشور با ارسال یادداشتی از صاحبان مغازه و رستوران‌ها در خیابان «شانزلیزه» پاریس خواست به منظور جلوگیری از خسارات وارده بر اثر خشونت احتمالی «جلیقه زردها» در تجمعات و اعتراضات روز شنبه، محل کار خود را تعطیل کنند.

در این یادداشت بر لزوم بستن در و پنجره‌ها و نگذاشتن میز و صندلی در بیرون از مغازه و رستوران‌ها در روز شنبه تاکید شده است.

مقامات فرانسه از تکرار غارت مغازه‌ها و رستوران‌ها، شکسته شدن شیشه‌ها، آتش زدن خودروها و برخی ساختمان‌ها در خیابان شانزه لیزه ابراز نگرانی می کنند.

از سوی دیگر موزه‌ها و ساختمان‌های اپرای اطراف خیابان شانزه لیزه نیز روز شنبه تعطیل خواهند بود و برنامه‌هایشان نیز لغو شده است.

بر اساس این گزارش حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه 17 نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

اعتراضات در این کشور نخست از مسئله افزایش قیمت سوخت آغاز شد، اما تظاهرات‌کنندگان در ادامه، موضوع اعتراضاتشان را به مسائل دیگری مانند افزایش هزینه‌های زندگی، کاهش قدرت خرید و در کل، سیاست‌های اقتصادی ماکرون گسترش دادند.

در جریان این تجمعات تاکنون 2 نفر جان خود را از دست داده و 43 هزار نفر از جمله 222 نیروی امنیتی زخمی شدند. همچنین 1424 تن دیگر بازداشت شدند.

رهبران احزاب مخالف فرانسه دولت را به عدم جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با معترضان برای خدشه‌دار کردن مشروعیت تجمعات آنها متهم کرده بودند.


 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف فرانسه اعتراض در فرانسه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟