Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه شهدا با خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و جامعه و مملکت جمهوری اسلامی را بیمه کردند گفت: یادواره‌های شهدا باید محصول داشته باشد. ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحمید میرباقری شامگاه پنج  شنبه در یادواره 145 شهید گمنام و 76 شهید جاویدالاثر خراسان‌جنوبی در مسجد امام جعفر صادق (ع) بیرجند با بیان اینکه شهدای والامقام  با عمل به وظیفه و با صبر و بردباری خانواده‌هایشان این نظام را قدرتمند و تنومند کردند اظهار داشت: شهدا جان خود را نه‌تنها به خاطر وطن و ناموس، بلکه مهم‌تر از همه آن را برای رضای خدا و قرب به خدا فدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به اهمیت واژه شهادت  تصریح کرد: در جای‌جای دنیا مردم مسلمان و غیرمسلمان برای قهرمانان شهید احترام و حرمت قائل‌ هستند اما آنچه در خصوص شهادت در مکتب دینی ما مطرح بوده چیز دیگری است.

مدرس حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه برخی از واژه‌ها در بین مردم دنیا از قداست و احترام خاصی برخوردار است و هر کجای عالم که برویم واژه قهرمان و استاد دارای احترام خاصی دارد بیان کرد: شهدا با قصد و نیت پاک برای خدا جان خود را کف دست قرار داده و در راه رضای خدا به شهادت رسیدند.

میرباقری با تأکید بر اینکه شهداء خود را خرج انقلاب و نظام جمهوری  کردند افزود:امروز نظام جمهوری اسلامی خون نمی‌خواهد بلکه به فداکاری دیگری نیاز دارد.

وی باتاکید براینکه اهل بیت و سیدالشهدا(ع) اسلام و قرآن را خرج خود نکرده بلکه خود را خرج قرآن و دین کردند، یادآورشد: مهم‌ترین کاری که باید انجام شود این است که خود را خرج انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود

شوق استشمام عطر شهدا؛ اعزام دانش آموزان گیلانی به مناطق جنوب کشور+فیلمکتاب "چهل خاطره از رزمندگان خراسان جنوبی" در اجلاسیه شهدای هنرمند رونمایی می‌شود

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه باتاکید بر اینکه امروز باید آنچه داریم را خرج دین، انقلاب و جمهوری اسلامی کنیم نه اینکه انقلاب را خرج خود کنیم، تصریح کرد: نباید در این مسیر کوتاهی و غفلت شود چرا که غفلت مسؤولان و مردم سبب می‌شود دشمن ضربه‌های خود را وارد کند.

میر باقری به مقایسه شرایط کشور در 40 سال گذشته  اشاره کرد وافزود: اگر 40 سال گذشته را بررسی کنیم  متوجه می‌شویم که دشمن با هر بهانه‌ای مملکت را می‌ترساند و می‌خواست پای خود را روی گلوی ما بگذارد اما امروز حتی جرأت حمله نظامی به کشوری که در تحریم است را نداشته وندارد.

وی  به چشم انتظاری خانواده شهدای گمنام و غفلت مسؤولان از این مهم، اشاره کرد وگفت: اگر مسؤلان کشور یک بار بنشینند و این چشم‌انتظاری را جلوی چشم خود تصور کنند جرأت زدن حرف‌ها و کارهای خلاف را نمی‌کنند و هرگز خلاف مسیر شهدا  پیش نخواهند رفت

مدرس حوزه و دانشگاه  باتاکید بر اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا باید محصول و سوغاتی برای انسان به ارمغان آورد ادامه داد: شهدا با اقتدا به مکتب حسینی در این مسیر قدم گذاشته و وهمواره سربلند با عمل به تکلیف و وظیفه به یاری دین پرداخته اند.

انتهای پیام/ ت

R41348/P1336/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آنچه هشت سال جنگ تحمیلی را دفاع مقدس و ۴۵ سال توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، تکیه بر ارزش‌ها، معنویت، بصیرت و زیر پرچم ولایت بود، گفت: نباید بگذاریم دشمنان ارزش‌ها، الگوها و ذائقه فرهنگی مردم را تغییر دهند و در این میان حوزه‌های علمیه و روحانیون با هوشیاری و روشنگری در میدان باشند و با جان خود از اسلام و انقلاب دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی شامگاه شنبه ۱۵ اردیبهشت در یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه استان مازندران که در راستای دومین کنگره شهدای سرافراز دیار علویان و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مصلی آیت الله جباری (ره) شهرستان بهشهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا اظهار کرد: دین حیات می‌آورد و شهدا با کسب پاداش و هدیه که همان حیات طیبه است حیات دین را تضمین می‌کنند، امیدواریم در هر سنگری ادامه دهنده راه شهدا باشیم و خداوند نعمت شهادت را به ما ارزانی دارد.

وی با اشاره به زندگی و امامت امام جعفر صادق (ع) در ابعاد مختلف بیان کرد: شباهت زمان کنونی و زمان زندگی امام صادق(ع)، تحریف چهره دین، احکام، معارف و ظهور اندیشه‌ها و جریان‌های انحرافی است، دشمن تلاش دارد شاکله مردم ما به ویژه نوجوانان و جوانان را در معرفت، آگاهی، گرایش تعلقات تغییر دهد باید همه ما حواسمان باشد و احساس تکلیف کنیم.

حاجی صادقی تاکید کرد: خرمشهر امروز زمان ما ذهن و قلب جوانان ماست باید با بیان معارف دین و قرآن، ذهن نسل امروز را مصون نگه داریم و در جهت تقویت ایمان نوجوانان و جوانان گام‌های محکمی برداریم تا شاهد خنثی شدن و شکست دشمنان باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل نه تنها از حماس بلکه از زن و کودکان غزه شکست خورد و به خیال خود برای انتقام با حمله به کنسولگری ایران فرماندهان ما را به شهادت رساند، تصریح کرد: حمله مقتدرانه ما به اسرائیل نشان داد ایران نه تنها دارای قدرت موشک و قدرت نظامی است بلکه اراده و قدرت استفاده و بکارگیری از تجهیزات علیه دشمن را نیز دارد.

این مسئول ادامه داد: حمله نظامی ما پیروزی بر تمام جبهه استکبار بود و در این نمایش اقتدار، مناطق نظامی را مورد هدف قرار دادیم و به مردم و مراکز اقتصادی حمله نکردیم.

حاجی صادقی اذعان کرد: با وجود رهبر شجاع، حکیم، بصیر، مسلط که امامت ایشان معجزه الهی است دشمن در عرصه نظامی و امنیتی هیچ غلطی نمی ‌واند بکند، در زمینه اقتصادی نیز امیدواریم دولت انقلابی و مجلس آینده بتوانند اقدامات مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آنچه هشت سال جنگ تحمیلی را دفاع مقدس و ۴۵ سال توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، تکیه بر ارزش‌ها، معنویت، بصیرت و زیر پرچم ولایت بود، تاکید کرد: نباید بگذاریم دشمنان ارزش‌ها، الگوها و ذائقه فرهنگی مردم را تغییر دهند و در این میان حوزه‌های علمیه و روحانیون با هوشیاری و روشنگری در میدان باشند و با جان خود از اسلام و انقلاب دفاع کنند.

استاندار مازندران نیز در این یادواره شهدای روحانی، برگزاری یادواره‌های شهدا را در حکم جهاد دانست و گفت: روحانیت همواره بعنوان رزمنده و تقویت کننده ایمان و تربیت رزمندگان حضور قابل توجهی را در جبهه‌های جنگ داشتند.

یوسف نوری تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های  شهدا اجر شهید را دارد لذا تعظیم مقام شهدا بویژه  علمای شهید برای خود ما سازنده است و امکان تقرب به خداوند را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است