Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: دستگاه ها و وزارتخانه های مقصر در مشکلات کامیون داران به دستگاه قضا معرفی می شوند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دنشجو، شادمهر کاظم زاده  با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد در کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مشکلات کامیون داران گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته بخش اعظمی از مشکلات کامیون داران حل شده، به ویژه در بحث بیمه تکمیلی بیمه رانندگان، توزیع لاستیک، ایجاد سامانه حمل و نقل و بار، توزیع عادلانه بار میانه رانندگان و ارائه قطعات و تجهیزات اصلی اقدامات قابل قبول و مثبتی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش کمیسیون عمران در باره مشکلات کامیون داران/قرائت گزارش در جلسات آتی صحن علنی
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، از تدوین گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با مشکلات کامیون داران خبر داد و گفت: این گزارش در جلسات آتی صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

قصور وزارت صنعت در تامین لاستیک کامیون داران

وی ادامه داد: بر اساس گزارش کمیسیون عمران مجلس برخی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در تامین قطعات و تجهیزات کامیون داران به ویژه تامین لاستیک قصور و تخلف‌هایی داشتند به طور مثال یکسری قصور در وزارت صنعت معدن تجارت برای تامین لاستیک به ویژه در بحث ثبت سفارش و تامین ارز وجود دارد که این موارد در گزارش کمیسیون به صورت کامل آمده است.

دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مقصر در مشکلات کامیون داران به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

کاظم زاده تصریح کرد: بر اساس قانون دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که در بحث تامین قطعات و تجهیزات کامیون داران کم کاری و قصور داشتند برای پیگیری قضایی به دستگاه قضا ارجاع می‌شوند.

وی گفت: جلسات کمیسیون عمران مجلس برای بررسی مشکل کامیون داران حدود ۳ ماه به طول انجامید، حال مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت از اولین جلسه تا چندین جلسه پایانی اعلام می‌کردند که مشکلی برای واردات لاستیک ندارند، اما به یک دفعه در جلسات پایانی اعلام کردند که ما اصلا تخصیص ارز نداشتیم و نمی‌توانیم تجهیزات وارد کنیم.

لاستیک سازان داخلی خواهان دریافت ارز دولتی برای واردات مواد اولیه هستند
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی مشکل دیگری نیز به وجود آمده به طوری که در چند ماه اخیر حجم قابل قبولی لاستیک با ارز دولتی و ارز نیمایی وارد کشور شده حال تولیدکنندگان داخلی اعلام می‌کنند که برای واردات مواد اولیه لاستیک نیازمند تخصیص ارز دولتی هستیم در غیر این صورت دچار ضرر خواهیم شد.

کاظم زاده تصریح کرد: خوشبختانه با پایین آمدن نرخ ارز در چند ماه اخیر قیمت لاستیک و تجهیزات کامیون داران به میزان قابل قبولی تثبیت شده، اما تلاش‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها باید تداوم یابد.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: این واقعیتی است که ما در بخش‌های مختلف از جمله تامین قطعات کامیون داران به ویژه لاستیک در پایان سال و سال آینده با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم بود که باید برای آن برنامه ریزی صورت گیرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمبود لاستیک واردات لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی موانع و مشکلات پروژه راه آهن استان گفت: مسیر راه آهن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده که اکنون در ۱۳ قطعه آن پیمانکاران در حال فعالیت هستند و طرح پیشرفت مناسبی دارد.

وی افزود: برخی مشکلات پیمانکاران نباید روند اجرای پروژه راه آهن در حوزه سرزمینی استان را کُند کند از جمله به دلیل نبود سوخت کافی نباید قطعات مختلف راه آهن بخوابد و باید سوخت مورد نیاز همه پیمانکاران تامین شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تامین سوخت و آب، مواد معدنی، ابلاغ نقشه‌ها و قرارداد‌ها و تامین اجتماعی از مشکلات پیمانکاران استان است که این مشکلات به صورت موردی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری مستمر تامین منابع مالی و رفع مشکلات پیمانکاران پروژه ریلی خراسان جنوبی توسط استاندار از وزارتخانه‌های متولی در مرکز کشور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برخی موانع پروژه را رفع کنیم تا پیمانکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت عمرانی خود را پیش ببرند.

عباس‌زاده گفت: انتظار است با شروع پروژه توسط پیمانکاران مسائل و مشکلات مختلف آنان حل شود و اگر این اقدام صورت نگیرد ممکن است پیمانکاران دچار مشکل شوند لذا به صورت موقت مشکلات پیمانکاران در حال رفع است، اما برای ضمانت پایدار جلسات مختلفی برای رفع مشکلات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن معطل حل این مشکلات نیست و روند کار‌های عمرانی دنبال می‌شود، مشکلات به صورت موردی در حال رفع است، اما باید سامانه نظام‌مند برای تامین نیاز‌های مختلف پیمانکاران از جمله سوخت و آب تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما می‌خواهیم با رفع مشکلات و موانع، اجرای پروژه را در زمان مقرر تضمین کنیم و باید در ۲ سال آینده زیرسازی راه آهن خراسان جنوبی به اتمام برسد.

وی پیمانکاران را نمایندگان دولت برای اجرای این طرح زیربنایی معرفی کرد و گفت: باید نیاز سوخت پیمانکاران را تامین کنیم تا روند اجرای قطعات کُند نشود.

عباس‌زاده عنوان کرد: منابع مالی ساخت راه آهن خراسان جنوبی با فروش سه محموله نفتی تامین شده و با توجه به شیوه جدید تامین مالی راه آهن از محل تهاتر دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از سامانه معتبر دولتی
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند