Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برخی تنگ‌نظری‌ها در خصوص روز دانشجو گفت: گاهی شاهد سیاست‌هایی هستیم که منجر به جهت‌گیری به سمت بستن فضای سیاسی و محدود کردن فعالیت‌ها سیاسی می‌شود که در مقاطعی هم ممکن است از سوی برخی نیروهای سیاسی در مسیر تثبیت قدرت حاکمه تلقی شود. 

وی ادامه داد: این درحالی است که این روندهای غلط بستن فضای آزادی‌های سیاسی در مجامع دانشگاهی به جریانی تبدیل خواهد شد که دیگر آن پتانسیل فرهنگ مقاومت برای مقابله با دشمن و استعمار خارجی را نداشته و در مقابل تبدیل به خشم فروخورده ‌ی می‌شود که علیه عوامل داخلی ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که این محدودیت‌ها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای در روز دانشجو تا چه میزان بر جنبش دانشجویی و جامعه دانشگاهی تاثیر خواهد، گفت: مساله امروز ما محدودیت‌ها در روز دانشجو نیست؛ شاید دانشجویان در این روز از آزادی به مراتب بالاتری در فضای دانشگاه برخوردار باشند اما در طول سال و شرایط عادی جامعه فضا خفه می‌شود تا در روز دانشجو شاهد چنین فضایی باشیم.

وی افزود: وقتی شوق، ذوق و انگیزه را از جریان دانشگاهی می‌گیریم ببینیم در مقابل این دانشجو دیگر انگیزه‌ای ندارد تا امروز در مسیر همان هدفی قرار بگیرد که اساسا روز دانشجو بر مبنای آن شکل گرفته و آن اصل چیزی جز مقابله با نفوذ نبود. قبول کنیم ما در طول سال گذشته و سال‌های گذشته عرصه را بر نشاط دانشجویی تنگ کردیم درحالی کهاین کار غلط است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • طرح حامیم در یزد اجرا شد
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا