Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- رئیس اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان گفت: روایت صدا و سیما از تنبیه فیزیکی دانش آموز همدانی ناقص است و شایسته نیست تلاش های معلمان عزیز اینگونه با روایت های ناقص، زیر سوال برود.

به گزارش روز جمعه اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان محمد سهرابی افزود: باوجود تاکید وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل همدان در نشست ها و جلسات متعدد، بر این که تنبیه بدنی دانش آموزان خط قرمز ماست، شاهد چنین اتفاقی در یکی از مدارس همدان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره تنبیه فیزیکی دانش آموز همدانی اظهار داشت: نام یکی از دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان شهیدمقصودی همدان توسط مبصر کلاس به عنوان فرد بی نظم به دبیر علوم داده می شود که دبیر مربوطه نیز به جای برخورد تعلیم و تربیتی به دانش آموزان می گوید که مجاز هستند همکلاسی خود را تنبیه کنند که یکی دو نفر از دانش آموزان این کار را به صورت سطحی انجام می دهند.
سهرابی ادامه داد: پس از این اتفاق مسئولان آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان با دعوت از اولیا از آنها دلجویی کردند.
وی با بیان این که معلم و دانش آموز دو عنصر مهم تعلیم و تربیت هستند که در صورت تضییع حقوق هرکدام آموزش و پرورش به جد حمایت و اعمال قانون خواهد نمود، اضافه کرد: اقدامات قانونی لازم در خصوص خطای معلم در تنبیه دانش آموز در دبیرستان شهیدمقصودی صورت گرفته است.
رئیس اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان با اشاره به انعکاس شتاب زده خبر این اتفاق از بخش های خبری صدا و سیما، گفت: از صدا و سیما تقاضا داریم در گزارش های خود به گونه ای عمل نکند که تلاش های معلمان عزیز با یک روایت ناقص از خطای یک معلم زیر سوال برود.
وی تاکید کرد: شایسته است صدا و سیما در انعکاس اخبار خوب هم پیش قدم شود، به عنوان مثال دانش آموز نمونه نمازی استان، سیدمحمدمهدی موسوی هفته پیش توسط استاندار محترم تشویق شد و در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان از دست رئیس جمهوری لوح سپاس دریافت کرد که انتظار می رفت صدا و سیمای استان آن را به صورت گسترده انعکاس دهد.
سهرابی اظهار داشت: امروز لازم است اخبار مربوط به از خودگذشتگی معلمان در زمینه های مختلف به آحاد جامعه ارائه شود، گرچه مردم خود اطلاع کافی و کامل از خدمات ارزشمند معلمان دارند.
وی عنوان کرد: قاطبه معلمان استان افرادی دلسوز و متعهد هستند و ممکن است به ندرت این گونه موارد حادث شود،
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده هیچ معلم و دانش آموزی دچار مخاطره نشود.
گفتنی است، صدا و سیمای مرکز همدان با تهیه گزارشی به موضوع تنبیه دانش آموز همدانی توسط معلم و همکلاسی هایش پرداخت که این گزارش روز پنجشنبه 15 آذر از بخش اخبار شبکه 2 سیما پخش شد.
دبیرستان شهید مقصودی همدان در محله خضر (یکی از مناطق محروم) شهر همدان زیر مجموعه آموزش و پرورش ناحیه 2 واقع شده است و نزدیک به 290 دانش آموز دارد.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.
9904/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش صدا و سيما تنبيه فيزيكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزی و مراسم اعطاء ابلاغ صلح یاران و یاران صلح که با حضور معاون حل اختلاف دادگستری کرمان، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان برگزار گردید، بیان داشت:به همت صلح یاران استان تعداد ۱۱ پرونده قصاص، ۸۶ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۶۴ پرونده مالی و ۱۶۴ پرونده نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حادثه تروریستی کرمان ۲۶ دانش آموز شهید شدند، که این امر نشان از همراهی دانش آموزان و معلمین با انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش در جهت فریب دانش آموزان می‌باشد و سعی می‌کند با روش‌های گوناگون قشر‌های تاثیرگذار را از سنگر‌های دفاع اسلام دور کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: دو مقوله‌ای که در این جلسه مطرح است از ارزشمندترین مبانی دینی و ایرانی ما می‌باشد، یکی اهمیت به موضوع علم، تزکیه نفس و انسان سازی و دیگری موضوع صلح و سازش و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در بین مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از اختلاف بین دو نفر، به معنی بی عدالتی نمی‌باشد و درصورت تعدی به فرد دیگری، وی اختیار قصاص را دارد، اما در کنار این مطالب خداوند متعال مردم را به صلح دعوت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۴۱ هیات صلح در استان راه اندازی شده است، گفت: در قوه قضائیه با ایجاد شورا‌های حل اختلاف، صلح یاری و گذشت فرهنگسازی شده است و هیات‌های صلح در سال گذشته به توفیقات بسیاری دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی هیات صلح در اداره کل آموزش و پرورش اختلافات بین معلمان با یکدیگر و دانش آموزان به سازش ختم شود و نهایتا فرهنگ بخشش و‌گذشت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انشالا دانش آموزانی که ابلاغ صلح یاری دریافت کردند در مدرسه و خانه نیز همیار صلح باشند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای این نشست بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا از دانش آموزان و معلمان بودند که نشانگر این است آموزش پرورش زنده است و معلمان و دانش آموزان در خط انقلاب حرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به تعدادی از دانش آموزان و معلمان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تجلیل از دانش آموز وظیفه شناس کوچصفهانی
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌