Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:59:44 GMT

دبیرخانه بینش مطهر شهرستان جیرفت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۶۵۳۳

دبیرخانه بینش مطهر شهرستان جیرفت افتتاح شد

دبیرخانه بینش مطهر، در راستای برگزاری «اولین دوره جذب و تربیت معلم و مربی» در شهرستان جیرفت، راه اندازی شد

دبیرخانه بینش مطهر شهرستان جیرفت افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از کرمان جنوب، امروز ( 16آذر ) دبیرخانه بینش مطهر، در راستای برگزاری «اولین دوره جذب و تربیت معلم و مربی» در شهرستان جیرفت، راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم با حضور اژدری مسئول دبیرخانه بینش مطهر کرمان و از اعضای دفتر نماینده ولی فقیه کرمان، نیک نفس از دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان، عبدی نسب مجری طرح بینش مطهر و جمعی از علاقمندان در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.


ایوب عبدی نسب مجری طرح بینش مطهر،در خصوص این طرح گفت: طرح بینش مطهر، طرح سیر مطالعاتی با محوریت آثار شهید مطهری است.
عبدی نسب با اشاره به هدف اصلی، این طرح، ابراز داشت: بر اساس مبانی نظام جمهوری که شهید مطهری در آثار خود به آنها پرداخته است،به این سؤال ها و شبهات اندیشه جویان، پاسخ داده می شود.
وی به دست آوردهای آینده این طرح اشاره کرد و افزود: اول اینکه اندیشه جویان با گذراندن سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، به نظم و نظام فکری جمهوری اسلامی می رسند و جهانی بینی آنها صحیح و توحیدی شده، و دوم اینکه در صورت پیشرفت در این طرح، می توانند از مزایای آن برخوردار شود.

وی در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: گواهی پایان دوره ای که دبیرخانه بینش مطهر به اندیشه جویان اعطاء می کند، مدرک معتبری است، افراد توانمند، پس از اخذ این گواهینامه به عنوان معلم یا مدرس حق التدریس در این طرح به کار گرفته خواهند شد.

عبدی نسب ادامه داد: از سوی این دبیرخانه تفاهمنامه ای با دانشگاه فرهنگیان انعقاد شده که این  مدرک مورد پذیرش این دانشگاه است و از طرفی گواهی این دوره برای دانشجویان، معلمان و کارمندان، ضمن خدمت محسوب می شود.
وی به نحوه اجرای این طرح اشاره کردو بیان داشت: در این دوره، 40 کتاب از آثار شهید مطهری در 4 سطح خوانده می شود، و هر سطحی دارای 4 مرحله است، مطالعه هر دوره تقریبا 2 تا 3 سال و نیم طول خواهد کشید.
مجری طرح بینش مطهر در ادامه افزود: کتاب ها در اختیار اندیشه جویان قرار داده می شوند، آخر هر هفته، با برگزاری جلسه مباحثه، به سؤالات و شبهات آنها پاسخ داده می شود و همچنین اساتیدی هر ماه از کرمان یا تهران به اینجا آمده، و به سوالات و شبهات پاسخ  خواهند داد.


وی یادآور شد: در رودبار جنوب، این طرح در حال اجراست و شهرهای منوجان، قلعه گنج، کهنوج را تحت پوشش قرار می‌دهد.


عبدی نسب گفت: با توجه به مسافت طولانی و صرف هزینه های زیاد تردد به رودبار جنوب، از طریق رایزنی با مؤسسه بینش مطهر تهران، کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد الرسول صلی الله علیه و آله جیرفت موفق مجوز راه اندازی این طرح را کسب کند.


وی افزود: چنانچه از شهرهای همجوار مانند فاریاب و عنبرآباد متقاضی وجود داشته، با کمال میل در این دبیرخانه پذیرای آنها هستیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان دولت کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد روحانی خراسان جنوبي سیر مطالعاتی شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز