Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:24:02 GMT

وزیر ارشاد سینما جوان چابهار را افتتاح کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۷۱۱۰

وزیر ارشاد سینما جوان چابهار را افتتاح کرد

چابهار - ایرنا - سینما جوان چابهار روز جمعه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان و هنرمندان این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: سینما جوان چابهار به منظور توسعه و ترویج فرهنگ در این شهرستان افتتاح شد که امیدواریم با انجام آن، شاخص های فرهنگی منطقه ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین مسگرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جنوب سیستان و بلوچستان بویژه چابهار در عرصه فیلم و عکس ظرفیت های بسیار و هنرمندان برجسته ای دارد که نیاز است مورد حمایت قرار گیرند.
وی بیان کرد: چابهار در عرصه فیلم های کوتاه، مستند و ویژه ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در سیستان و بلوچستان دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این سینما جوان دومین مرکز سینمایی در استان است که بزودی در زابل نیز چنین مرکزی به منظور حمایت از هنرمندان تاسیس می شود.
وی بیان کرد: تجهیزات سینما جوان در زابل خریداری شده که این امر نقش مهمی در ارتقای شاخص های فرهنگی سیستان و بلوچستان دارد.
مسگرانی تصریح کرد: در مرکز سینما چابهار پنج اتاق برای آموزش اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین امکانات مربوط در عرصه فیلم و عکس برای استفاده هنرمندان چابهاری نیز در این مرکز فراهم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آموزشی در مرکز سینما جوان چابهار ایجاد شده که هنرمندان می توانند برای بهره گیری بیشتر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از اساتید برجسته این مرکز استفاده کنند.
وی تصریح کرد: با افتتاح مرکز سینما جوان چابهار دیگر نیازی نیست که هنرمندان این منطقه برای فراگیری آموزش های فرهنگی و هنری به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کنند.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه سفر 2 روزه خود را به جنوب سیستان و بلوچستان آغاز کرد.
حضور در گلزار شهدا، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر ایرانشهر از مهمترین برنامه های سفر سید عباس صالحی به این شهرستان بود.
دیدار با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان های چابهار، سرباز، کنارک، نیکشهر و قصرقند، بازید از روستای دوستدار کتاب رمین، شرکت در مراسم تشییع پیکر 2 شهید حادثه تروریستی چابهار، عیادت از حادثه دیدگان حمله تروریستی، بازدید از بندر شهید بهشتی و پتروشیمی از مهمترین برنامه های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان بود.
3043**3213/1772

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزير ارشاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان