Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر گفت: برخی ناهماهنگی‌ها نسبت به زائران اربعین،حرمت و کرامت زائرحسینی را زیرسؤال برد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم اختتامیه سوگواره عبرات، پیشرفت‌ها و تحولات صورت گرفته در مراسم اربعین امسال را در مقایسه با سال‌های قبل قابل قبول خواند و تصریح کرد: با توجه به ابعاد بین‌المللی این مراسم عظیم، ضروری است درستاد مرکزی اربعین، معاونت بین‌الملل راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در این مراسم با قدردانی از همه نقش آفرینان در این حماسه بزرگ به ویژه مسئولان ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: امروز بحمدالله بسیاری از مشکلات راهپیمایی اربعین رفع شده و با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در زمینه خدمات رسانی به زائران صورت گرفته است شاهد حرکتی رو به جلو در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به برخی نواقص و ناهماهنگی‌ها دراین کنگره عظیم مردمی، گفت: این نواقص باید با آسیب شناسی جدی مرتفع و راه باقی‌مانده با کیفیت مطلوب‌تری پیموده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مراسم حج افزود: ایشان همواره تاکید دارند که کار‌ها باید در یک بازه زمانی یک ساله به انجام برسد و این فرمایش رهبرمعظم انقلاب درمورد مراسم اربعین که با حضور بیش از ۲ میلیون زائر برگزار می‌شود، مطمئنا باید با حساسیت بیشتری همراه باشد.

وی برخی ناسپاسی‌ها درمورد عملکرد خادمان اربعین را یادآور شد و گفت: حرکت عظیم اربعین مجال و فرصت مناسبی برای طرح برخی اختلافات داخلی نیست و این موضوع فقط احساسات پاک زائران حسینی را خدشه دار می‌کند.

نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت دربخش دیگری از سخنان خود از برخی ناهماهنگی‌ها نسبت به زائران اربعین، انتقاد کرد و گفت: این اتفاق حرمت و کرامت زائرحسینی را زیرسؤال برد، اگر از همان ابتدا اختیاربه ستاد اربعین واگذارمی‌شد، شاهد بلاتکلیفی و سردرگمی زائران در کشور عراق نبودیم.

وی تاکید کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مدیریت اربعین به گونه‌ای باشد که حداقل تا دو ماه قبل از برگزاری این مراسم همه چیز به قطعیت برسد و کسی اجازه تغییر در تصمیمات را نداشته باشد.

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا به حضور انبوه زائران از کشور‌های جهان با ادیان و مذاهب مختلف در مراسم اربعین اشاره کرد وگفت: از آنجا که این حرکت عظیم شیعی ابعاد بین‌المللی هم پیدا کرده است، ضروری است ستاد مرکزی اربعین با تعریف و راه اندازی معاونت اموربین الملل، برای ابعاد وسیع‌تر این واقعه عظیم برنامه ریزی منسجم‌تر و دقیق تری صورت دهد.

وی با اشاره به تصاویرپخش شده در فضای مجازی از حضور کشیش مسیحی درمراسم اربعین امسال، افزود: ستاد مرکزی اربعین می‌تواند علاوه برکمیته فرهنگی با تشکیل معاونت بین‌الملل، برنامه‌ها و همایش‌هایی برای زائران دیگر کشور‌ها با زبان خودشان، برگزار کند و امر تبلیغ را با هزینه بسیار کم، اما موثر ادامه دهد و تکمیل کند.

وی در ادامه بحث فرهنگ سازی درموضوع اربعین را یادآور شد و افزود: پیاده روی اربعین علاوه بر نشان دادن عظمت تشیع محلی برای نشان دادن وحدت مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: محبت اهل بیت (علیهم السلام) باید به عنوان محور وحدت میان محبان خاندان عصمت و طهارت مطرح شود و حتی درمیان غیر مسلمانان هم باید این مراسم به عنوان محل تجمع بین المللی محبان آل الله در سطح جهان مطرح و برجسته شود تا سمت و سوی حرکت اربعین در این مسیر جلوه بیشتری پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه درپایان سخنان خود اشاره‌ای هم به موضوع مشابه سازی مراسم اربعین داشت و گفت: اگر خواهان تاثیرگذاری بیشتر اربعین درعرصه بین المللی هستیم باید از مشابه سازی این مراسم پرهیز کنیم.

وی افزود: همانطور که کنگره عظیم حج هرسال یکبار برگزارمی شود اجازه دهیم مراسم اربعین هم چنین باشد تا عظمت و اعتبار آن در عرصه جهانی بیش از پیش جلوه گر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

دریافت 25 MB

کد خبر 6082211

دیگر خبرها

  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد