Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:37:15 GMT

نمایش سی وطنم در رشت به روی صحنه رفت+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۷۸۳۶

نمایش سی وطنم در رشت به روی صحنه رفت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

نمایش "سی وطنم" کاری از کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج رشت و کانون بسیج هنرمندان در رشت به روی صحنه رفت. ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نمایش "سی وطنم" کاری از کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج رشت و کانون بسیج هنرمندان در سالن نمایش کانون فرهنگی ورزشی جوانان کانون بسیج رشت به کارگردانی و نویسندگی "سید مرتضی جلوه" با هنرمندی گروه هنری جلوه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون جوانان بسیج رشت در حاشیه این نمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: نمایش "سی وطنم" یعنی برای وطنم، به نویسندگی و کارگردانی "سید مرتضی جلوه" مسئول کانون بسیج هنرمندان سپاه رشت که حاصل فعالیت مستمر چندساله برپایی کلاس های تئاتر این کانون توسط وی بود اجرا شد.

مجتبی صولتی با اشاره به اینکه خانواده‌ها همواره از برگزاری کلاس‌های تئاتر در کانون استقبال خوبی داشته‌اند گفت: برای افرادی که در این کلاس‌ها حضور داشتند فرصتی جهت ارائه کار، بروز استعدادهایشان فراهم شد تا فعالیت‌هایشان دیده شده و انگیزه بیشتری پیدا کنند.

مدیر کانون جوانان بسیج رشت با بیان اینکه این نمایش با مضمون دفاع مقدس و محتوای نقش زنان و دختران خرمشهری در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی روی صحنه رفت عنوان کرد: به علت استقبال خوب مردم اجرای این نمایش از 2 روز به 4 روز افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه این نمایش در آینده در مسابقات و جشنواره‌ها شرکت می‌کند گفت: در برنامه بلندمدت، سالن همایش کانون بسیج رشت به مرکزی برای اجرای تئاترهای جبهه فرهنگی انقلاب تبدیل می‌شود تا نمایش‌هایی با مضمون‌های دفاع مقدس، آئینی و دینی و طنز به اجرا در آید.

به گزارش تسنیم نمایش "سی وطنم" با هنرمندی دل‌آرام محمدیان، محدثه صفارحمیدی، نیایش کلانتری، باران رنجبر، پویا عباس‌زاده، علی شاهی، میثم ابراهیمی و میلاد یوسفی در 4 اجرا به روی صحنه رفت.

از دیگر عوامل اجرایی نمایش "سی وطنم" می‌توان از مائده صفایی، نرجس موقری، فاطمه غفوری، رسول طالبی، زینب عباسی، امیرمحمد زحمتکش، مطهره پورجعفر و پیمان طالعی نام برد.

در لحظه لحظه این نمایش قدرت و اقتدار زنان و دختران خرمشهری به شکلی زیبا به نمایش گذاشته شد به‌گونه‌ای که بیننده را به دقایق پر از ترس و وحشت ورود دشمن بعثی به خاک خرمشهر در آغازین روزهای جنگ تحمیلی می‌برد.

سپس تماشاگر را در صحنه‌ای از مبارزه‌ای نابرابر، وقتی که دشمن وارد این خانه و سرزمین شده بود از لحظات دلهره آور اشغال به لحظات شیرین پیروزی بر خصم دون با تاکید بر نقش زنان غیور ایران زمین می‌رساند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم