Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا ازاراک ، «رضا رحمانی» در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری شمار واحدهای احیا شده صنعتی به یکهزار و 693 واحد برسد.

وی بیان کرد: 55 بنگاه اقتصادی احیا شده مربوط به استان مرکزی است و این خطه در زمینه حیات دوباره صنایع راکد رتبه اول را در کشور داراست و در حال تبدیل شدن به یک الگوی کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نشستی فرمودند در شرایط امروز مسئله تولید و حفظ حیات کارخانه ها و اشتغال جهاد است و همه باید این فرموده را تکلیف بدانند.

رحمانی اظهار داشت: 13 آبان امسال برخی افراد امیدوار بودند اتفاقاتی در کشور رخ دهد اما با هوشیاری ملت، تدابیر دولت، تلاش همگانی و همت صنعتگران و اصناف کشور به خوبی سنگرداری و دشمن مایوس شد.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید و اشتغال در اولویت برنامه ها قرار دارد و نیاز است که تولیدات حفظ و افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه و ساختاری در وزارتخانه در خصوص روند تامین مواد اولیه واحدها شکل گرفته و باید همه تلاش ها به کار گرفته شود تا خطوط تولید در ماه های آتی با نشاط فعالیت داشته باشند و واحدهای تعطیل نیز احیا شود.

رحمانی بیان کرد: صنعت استان مرکزی مهم است و هر اتفاق در این حوزه بخشی از صنایع استان های دیگر را نیز متاثر می کند.

وی عنوان کرد: حوزه کالایی کشور توسط تولت به سه بخش اساسی، غیر اساسی و ممنوعه تقسیم بندی کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کالاهای اساسی را دولت از طریق درآمد نفتی تامین می کند و این مهم را در سال 97 عملیاتی کرد و در سال 98 نیز تضمین و تامین می کند و ذخایر استراتژیک آن نیز تامین شده و کالاهای اساسی تا ماه ها در انبارها ذخیره سازی شده است.

رحمانی بیان کرد: کالاهای ممنوعه که دایره حمایتی نداشته و غیرقانونی هستند و سایر کالاهای غیر اساسی نیز توسط دولت اولویت بندی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مواد اولیه اولویت اول است و دولت این مهم را نیز از طریق سامانه نیما تضمین کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بخش عمده ای از مواد اولیه تولید داخل است که صنایع وابسته آن باید مسایل و مشکلات کمی داشته باشند اما وضعیت فعلی قابل قبول نیست و اصلاح روند در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: تولید فولاد کشور 2 و نیم برابر مصرف است، تولید مس یک و نیم برابر و تولید مواد پتروشیمی 2 برابر مصرف است و تنها در خصوص تامین برخی مواد مشکلاتی وجود دارد.

رحمانی بیان کرد: واحدهای هپکو، آذرآب، واگن سازی و ماشین سازی در گذشته با مشکلات مختلفی همراه بودند اما در بازدید امروز مشخص شد که حیات دوباره و نشاط تولید در این واحدها بازگشته و موج می زد.

وی عنوان کرد: نوسان ارز ممکن است مشکلاتی را در بخش هایی ایجاد کرده باشد اما باید آن را تبدیل به فرصت کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر واحد تولیدی به خاطر سرمایه در گردش نتواند ظرفیت خود را افزایش دهد قابل قبول نیست، مسئولان باید در این راستا بکوشند تا به اشتغال لطمه وارد نشود.

رحمانی عنوان کرد: طرح رونق تولید 300 هزار میلیارد ریال ابلاغی در کشور دارد که استان مرکزی در بهره مندی از این تسهیلات در رتبه نخست ایستاده است.

وی گفت: بانک های عامل همکاری خوبی در این زمینه داشته اند اما کافی نیست و باید جایی که امکان تولید وجود دارد و نیاز به سرمایه در گردش است حمایت حداکثری انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت بخشنامه کرده که واحدهای کوچک و متوسط که دارای چک برگشتی هستند، بدهی مالیاتی و غیر جاری دارند شرایط ویژه را برای دریافت تسهیلات رونق تولید داشته باشند اما، برای واحدهای بزرگ ساز و کارهای دیگری در کارگروه ملی اندیشیده شده است.

رحمانی تصریح کرد: نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی حمایت های خوبی را در خانه ملت از تولید داشته اند که جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: احکام خوبی برای اتمام واحدهای نیمه تمام صادر شده است، در استان مرکزی 320 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد وجود دارد که باید با جدیت دنبال شوند زیرا این واحدها به راحتی در 2 سال آینده قابل اتمام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بحث حمایت از کالای ایرانی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب به یک طرح ویژه تبدیل شده است وطبق الگوی جهانی یک میلیارد دلار ساخت داخل می تواند 50 هزار اشتغال ایجاد کند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال حمایت از تولید دلار صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات