Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@13:57:16 GMT

ایران از کاهش تولید اوپک معاف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۸۴۵۴

ایران از کاهش تولید اوپک معاف شد

اجلاس وزارتی اوپک این بار در شرایطی برگزار می‌شود که بازار جهانی نفت حالا کم کم مزه تحریم نفتی ایران را در کام خود احساس می‌کند.

این تنها تحریم ایران نیست که کام بازار جهانی نفت را تلخ کرده است، دخالت آمریکا در اوپک موجودیت این سازمان که در میانسالی به سر می‌برد را با خطری جدی روبرو کرده است.

هر چند قطر اعلام کرده درخواست جدایی اش از این سازمان ربطی به سمائل سیاسی ندارد و اتفاقا به دلیل آنکه حرفی برای گفتن در این سازمان ندارد، خواستار خداحافظی است، اما تحرکات آمریکا و عربستان به خوبی نشان می‌دهد تداوم این روند موجودیت ائوپک را با علامت سئوال بزرگی مواجه خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز‌ها سخت‌تری در پیش است؟

اگر مساله اوپک در شرایط کنونی و بدون نگاه به آینده مبهم آن مورد بررسی قرار گیرد، انچه رخ داد نفع ایران را به همراه داشته است. زنگنه در دو روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌های بین المللی تاکید کرد که کاهش تولید حتی یک بشکه نفت خط قرمز ایران است و حالا ان طور که رویتذرز اعلام کرده است خبری از کاهش نخواهد بود.

آمریکا درباره هرگونه کاهش تولیدی که از سوی اعضای اوپک موافقت شود نگران بوده و از این واهمه دارد که این اقدام به همراه تحریم‌ها علیه ایران، عرضه را محدود کرده و باعث افزایش قیمت‌های جهانی نفت و آسیب دیدن مصرف کنندگان آمریکایی شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با نشان دادن نگرانی شدید خود برایان هوک، نماینده امور ایران در وزارت خارجه آمریکا را روز چهارشنبه برای گفت: وگو با خالد الفالح به وین فرستاد.

با این حال اوپک بررسی کاهش تولید به میزان ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را در دستور کار بررسی قرار داد و تاخیر در اعلام تصمیم قیمت جهانی نفت را نیز با کاهش مواجه کرد. کاهش تولید با هدف مدیریت بازار و پیشگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت رد دستور کار قرار دارد.

آن گونه که خبر‌های رسیده نشان می‌دهد کاهش تولید اتفاق می‌افتد و داستان تنها به اوپک محدود نمی‌شود. عصر امورز غیر اوپکی‌ها به رهبری نواک، وزیر انرژی روسیه با اوپکی‌ها وارد مذاکره می‌شوند تا روشن شود که میزان توافق چقدر است.

نواک قبل از حضور در وین با پوتین، رایزنی کرده است. حالا بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که اوپک نه در معرض آزمون برای چگونگی رفتار با یکی از مهمترین اعضا و بنیانگذاران، یعنی ایران که در معرض امتحانی در باب ماندگاری موجودیت یا تن دادن به عدم موجودیت است.

اهمیت فوق العاده ایران در بازار جهانی و موجودیت و ماندگاری اوپک از سوی دیگر این اجلاس را زیر ذره بین رسائنه‌ها و تحلیلگران بین المللی قرار داده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اوپک عربستان نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  

هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپادها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.

در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویدادهای پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشورهای گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد