Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امسال در دو حوزه شفافیت به‌خصوص در آرای نمایندگان مجلس، قراردادهای شهرداری‌ها و جوان‌گرایی به‌خصوص منع بکارگیری بازنشستگان مطالباتی را داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛پیام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ بابیان اینکه حادثه عظیم 16 آذرماه سال 32 و شهادت سه تن از دانشجویان به‌عنوان یک حادثه هویت‌ساز ثبت شده است، اظهار کرد: از این حادثه می‌توان فهمید که جریان دانشجویی بی‌تحرک نیست بلکه آرمان‌خواه و اهدافش مطالبات عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حادثه سال 32 مشخص شد که استکبارستیزی در آن تاریخ تنها مسئله دانشجویان نبوده و به عموم مردم ارتباط پیدا می‌کرد.

دبیرکل تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که با حادثه عظیم 16آذر ثابت شد، این است که جریان دانشجویی از سلامت و صداقت برخوردار است و البته علت آن این بود که به‌پای حرفی که زده شد هزینه پرداخت کرد و ازجان‌گذشتگی کردند.

وی افزود: این جریانات دانشجویی سالم است به جهت اینکه تحت تأثیر کانون‌های ثروت قرار نگرفت.

مرادی گفت: علت اینکه 16 آذر هرساله روز دانشجو را گرامی می‌داریم، همین است که می‌خواهیم اتفاقات آن تاریخ را یادآوری و جریانات دانشجویی امروز از آن الگو بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تشکل‌های دانشجویی در پرداختن به مطالبات مردم و موفق بوده‌اند یا خیر؟ گفت: این امر در زمان‌های مختلف شدت و ضعف داشته است، جریان دانشجویی بخش جدایی از جامعه نیست بلکه تیکه‌ای از کل جامعه است و روی تحولات سیاسی و اجتماعی همان‌گونه که اثر می‌گذارد، اثر هم می‌پذیرد.

دبیرکل تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تأکید کرد: حداقل در طی دو سه سال اخیر پیگیری مطالبات مردم و حرکت مسئله محور رشد قابل قبولی داشته؛ به‌خصوص در شهرهای که این انجمن شکل‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر همدان دو دفتر انجمن اسلامی تشکل دانشجویی داریم و سعی شده که از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نمایندگان شهر مطالباتی را داشته باشیم.

مرادی تصریح کرد: امسال در دو حوزه شفافیت به‌خصوص در آرای نمایندگان مجلس،  قراردادهای شهرداری‌ها، قراردادهای مالی مسئولان، انتصاب‌ها، عملکرد پاسخگویی و جوان‌گرایی به‌خصوص منع بکارگیری بازنشستگان مطالباتی را داشتیم.

وی بابیان اینکه انجمن تشکل‌های دانشجویی از بالا به پایین شکل می‌گیرد، گفت:  در هر دانشگاهی اگر دانشجویان موافق باشند این انجمن شکل می‌گیرد و به مجموعه ما اضافه می‌شوند.

دبیرکل تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص شهرستان اسدآباد و پرداختن به مطالبات مردمی، گفت: این شهرستان  مشکلات عدیده ای درزمینه های شهرسازی، عدم رشد شهر به لحاظ ظاهری و امکانات دارد که نیاز است ارتباط بیشتری بین نماینده مجلس و مسئولان شهر و مردم گرفته شود.

وی تأکید کرد: برای حضور اردوهای جهادی انجمن اسلامی در سطح شهرستان نیز اگر مسئولان استان موافق باشند، این آمادگی را داریم که در شهرستان حضور و محدودیت را رفع کنیم.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به منظور بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های ورزشی، با حضور کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشوردر ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.


گفتنی است، دانشجویان می‌توانند از ۲۷ فروردین ماه تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت