Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ می‌گوید تاکنون کمتر کشوری اندازه ایران تحریم شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز رئيس جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنانی در مراسم عید حنوکا، از روزهای مقدس یهودیان، اسرائيل را یک دموکراسی پویا در قلب خاورمیانه نامید.

آقای ترامپ که این صحبت‌ها را در کاخ سفید به زبان می‌آورد بار دیگر به برجام حمله کرد و آن‌را توافقی وحشتناک خواند و گفت: «ما از توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران خارج شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن توافق آنقدر فاجعه بود که هرگز نباید امضا می‌شد.»

رئیس جمهوری آمریکا که در جمع گروهی از یهودیان صحبت می‌کرد، با حمله به سیاست‌های ایران گفت: «سیاست‌های ایران در منطقه، ثبات را به خطر انداخته است. ما نباید بگذاریم بزرگترین حامی تروریسم در جهان به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. ما نباید اجازه دهیم رژیمی که اسرائيل را به نابودی تهدید می‌کند و مدام شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد به سلاح اتمی دست یابد. مطمئن باشید که ما اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این نشست با تاکید بر اراده‌اش بر حمایت از اسرائيل، اظهار داشت: «یک سال پیش در چنین روزهایی با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی موافقت کردم. تصمیمی درست، چرا که قدس پایتخت واقعی اسرائيل است.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید