Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بجنورد گفت: معلمان، دبیران و مسئولان آموزش و پرورش باید با نهادینه کردن فرهنگ ارزشمند نماز در بین دانش آموزان، آن ها را برای خطرات احتمالی آینده بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز (16 آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش مهم نماز در دین مبین اسلام، گفت: نماز روح انسان را از بدی ها دور کرده و به سوی خوبی ها سوق می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی رنگ بندگی در نماز را پررنگ ترین رنگ برشمرد و افزود: نماز در واقع غفلت سوزی و انسان سازی کرده و منیت را از ما دور می کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی عبودیت را نردبان تقرب و منیت را طناب نابودی انسان خواند و اظهارداشت: هر کس عبادتش ضعیف باشد، منیت او پررنگ خواهد شد.

 

وی نماز و حجاب را دو نشانه علنی مسلمانان دانست و گفت: نماز نماد و پرچم بندگی انسان ها است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید نماز را بزرگ و مهم بشماریم، خاطرنشان کرد: نماز دژ محکم بندگان در برابر وسوسه ها و توطئه های شوم شیطان است.

 

وی خطاب به مبلغان دینی، افزود: مبلغان هر کجا که میروند باید بعد از منبر، اهمیت نماز را برای حاضران بازگو کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری نماز، بیان داشت: آموزش و پرورش، مهم ترین و اثرگذارترین جایگاهی است که می تواند اهمیت نماز را برای فرزندان ما روشن کند.

 

وی آشنا کردن دانش آموزان با نماز را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش برشمرد و اظهارداشت: معلمان، دبیران و مسئولان آموزش و پرورش باید با نهادینه کردن فرهنگ ارزشمند نماز در بین دانش آموزان، آن ها را برای خطرات احتمالی آینده بیمه کنند.

 

امام جمعه بجنورد گفت: بهتر این است که فرزندان خود را از همان کودکی در مهد کودک ها با نماز مأنوس کرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تصویب قانون عدم به کارگیری بازنشتگان در مجلس، افزود: مدیرانی که در سال آخر بازنشستگی خود هستند، این زمان را برای تربیت مدیران آینده نظام، وقف کنید.

 

وی همچنین با تذکری نسبت به تیم مذاکره‌کنندگان کشور، اظهارداشت: هفت ماه از تصمیم‌گیری راجع به برجام و ادامه همکاری با کشورهای اروپایی می‌گذرد و تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است که باید از موضع ضعف خارج‌ شده و به‌جای تلف شدن وقت کار اساسی‌تری را انجام داد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درادامه با اشاره به شناخت آسیب‌های سبک زندگی از سیره ائمه اطهار(ع)، گفت: اعتماد و کمک به ظالم توسط اسلام نکوهش شده و نجات مظلوم از ظالم و کمک کردن به آن توصیه شده است.

 

وی همچنین دوری از ظلم کردن و همچنین ظلم ناپذیر بودن را از اصول اسلام برای جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: مسلمانان باید حق خود را بگیرند اما حق دیگران را پایمال نکنند.

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مشهد بیرجند حوزه هنری دولت اهمیت نماز خراسان شمالی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند