Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: گرایش افراطی به احزاب و تشکل ها از مهم ترین آسیب های جوامع دانشجویی امروز است.
حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری درگفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ضمن تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو، گرایش بابیان اینکه افراطی به تشکل و انجمن ها یکی از مهم ترین خطراتی است که جوامع دانشجویی را تهدید می کند تصریح کرد: وابستگی به احزاب و تشکل ها نباید به گونه ای باشد که اصول و هنجاری های دینی و اجتماعی جامعه نادیده گرفته شود و دانشجویان نیز باید با بصیرت و نکته سنجی خود گرایش ها به احزاب و فعالیت تشکلاتی خود را در چارچوب مبانب ارزشی اسلام و هنجارهای دینی داشته باشند و از گرایش به گروه های افراطی بر حذر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهم ترین رسالت دانشجو در درجه اول را جهاد علمی و تلاش برای رسیدن به مدارج عالی علمی و نیز تهذیب نفس برشمرد و تصریح کرد: در کنار اینها باید با بصیرت سیاسی خود حساسیت لازم نسبت به آرمان های انقلاب و مسائل روز جامعه داشته باشد و با روحیه پرسشگری و جوانی خود نسبت به رخداد های جامعه خود حساسیت لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام شبستری پاسخگو بودن مسئولین را یکی از وظایف آن ها در قبال آحاد ملت به ویژه قشر دانشجو دانست و افزود: دولت مردان، مدیران و مسئولان کشور در قوای اجرایی، قضایی و مقننه باید به نقدهای دانشجویی و دانشگاهیان نه به دیده تهدید که به دیده فرصت نگاه کنند و با استفاده از گنجینه افکار و نقدهای ناصحانه جامعه دانشگاهی کشور نقاط ضعف خود را برطرف نموده و از آن ها در حل مشکلات و پیشبرد امور استفاده کنند.
وی قشر جوان و دانشگاهیان را موتور محرکه و پویایی و مطالبات دانشجویان ترجمان افکار عمومی جامعه توصیف و تصریح کرد: لازمه توسعه و پیشرفت هر کشوری بهره گیری از نیروی جوان، خلاق و با دانش آن کشور است که در کشور ما و در برخی زمینه ها توجه شایسته ای به این امر نشده است.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری فضای حاکم بر دانشگاه ها متأثر از فضای حاکم بر جامعه دانست وافزود: همچنان که مردم با وجود گذشت بیش از ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به آرمان های انقلاب و حضرت امام(ره) اعتقاد و التزام دارند دانشجویان امروز نیز پرشور و شعورتر از همیشه به دنبال تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جبهه علم و دانش هستند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آرمان های انقلاب آرمان های انقلاب اسلامی حضرت امام دانشجو مجلس خبرگان رهبری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد، گفت: امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی در اشخاص و درون جریانات سیاسی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند