Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@13:18:14 GMT

تجلیل از برگزیدگان فرش دستباف قم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۹۱۱۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، در چهارمین روز این همایش با اهدای تندیس و لوح از یک پیشکسوت، سرویس‌کار، بافنده، طراح و نقاش، تولیدکننده و صادرکننده برگزیده فرش دستباف ابریشم قم قدردانی شد.

تندیس ویژه این همایش هم با آقای رضی میری از پیشکسوتان عرصه تولید فرش دستباف قم و دارنده نخستین جایزه اسکار فرش اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه این همایش به برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش ۲۰ درصدی سهم بیمه تامین اجتماعی بافندگان فرش دستباف در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۹۹ هزار قالیباف در سراسر کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

خانم دست پاک افزود: در سال آینده تلاش می‌کنیم این تعداد بیمه شده به ۶۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند که برای این منظور یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی تامین مواد اولیه تولید فرش دستباف را یکی دیگر از نیازهای تولیدکنندگان این بخش دانست و گفت: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی چابهار از موضوع تحریم‌ها مستثنا شده است در نظر داریم از این منطقه برای تامین مواد اولیه قالیبافان استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش، پیگیری تسهیل صادرات و شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد.

براساس اعلام اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم قالیبافان قمی حدود 20 درصد از صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده‌اند که ارزش این صادرات سال گذشته حدود 70 میلیون دلار برآورده شده است.

به مناسبت ارتحال استاد علی رشتی‌زاده، پیشکسوت فرش دستباف قم، که نقش ویژه‌ای در توسعه این هنر گران‌بها داشته است، هر ساله همایش گره طلایی رشتی زاده با هدف معرفی هرچه بیشتر فرش دستباف ابریشم قم برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قم رشتی زاده فرش ابریشم دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی