Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس این رژیم گزارش داد دولت آمریکا با اقدام رژیم صهیونیستی برای فروش جنگنده های اف-16 ساخت این کشور به کرواسی موافقت نکرده است.

بنا به گزارش ها، رژیم صهیونیستی با افزودن سیستم های الکترونیکی پیشرفته ساخت خود به جنگنده های آمریکایی اف-16 ، به منظور متقاعد کردن کرواسی برای خرید این جنگنده ها، سبب خشم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کرواسی در ماه مارس اعلام کرد در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی به منظور خرید جنگنده های اف-16 به ارزش 485.6 میلیون دلار است.

ابتدای سال میلادی جاری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با فروش ۳۰ فروند جنگنده اف – ۱۶ دست دوم به کرواسی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق زمانی منعقد شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آندره پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس دیدار کردند. با این حال این توافق نیازمند موافقت واشنگتن نیز هست زیرا این جنگنده‌ها در آمریکا تولید شده‌اند.

در سال میلادی جاری رژیم صهیونیستی به دنبال خریدارانی برای ناوگان جنگنده‌های مستعمل اف – ۱۶ خود که ۳۶ سال در چرخه خدمت قرار داشتند بوده است. سال گذشته میلادی رژیم صهیونیستی فاش کرد جنگنده‌های قدیمی خود را با جنگنده‌های نسل جدید اف – ۳۵ جایگزین خواهد کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی سال 2016 با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قراردادی برای خرید 17 فروند دیگر از هواپیماهای جت جنگنده ضد رادار اف-35 ساخت آمریکا امضا کرده است. بر این اساس، این خرید بخشی از یک قرارداد بزرگتر برای خرید 50 فروند هواپیمای اف-35 است که نخستین آنها ماه دسامبر گذشته به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده شد. خرید هواپیماهای اف-35 بخشی از طرح تل‌آویو برای تعویض ناوگان جت‌های جنگنده اف-16 خود با 50 فروند هواپیمای جدید اف-35 است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟

۳۰ ایالت آمریکا درگیر جنبش دانشجویی است و نیرو‌های فدرال و ایالتی بشدت در حال کنترل اوضاع هستند. این در حالی است که آمریکا در آستانه انتخابات نیز قرار دارد. به همین دلیل چنانچه شرایط در آمریکا از کنترل خارج شود، اساسا آمریکا قربانی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

حسن هانی‌زاده، کارشناس جهان عرب در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین نوشت:۲۱۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و این روز‌ها نظرات مختلفی درباره احتمال حمله زمینی نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی به رفح یا لبنان مطرح می‌شود. در این خصوص به نظر می‌رسد سرنوشت بنیامین نتانیاهو به رفح گره خورده است، زیرا اگر دست به ماجراجویی بزند، برخلاف اراده مقامات آمریکایی و اروپایی عمل کرده است، زیرا آن‌ها حمله به رفح را به دلیل اینکه چالش جدی منطقه‌ای بشمار می‌آید، خط قرمز می‌دانند.

لازم به یادآور است که رفح با مصر هم مرز است و چنانچه رژیم صهیونیستی به این منطقه حمله نظامی زمینی انجام دهد، صد‌ها هزار نفر به سمت مرز مصر کوچ خواهند کرد و این شرایط برای مصر مناسب نیست. به همین دلیل احتمال دارد که مصر از دایره همکاری اروپا و آمریکا خارج شود و مسیر دیگری را در پیش بگیرد و در نتیجه فضای منطقه بحرانی‌تر خواهد شد.

چنین مسائلی در خصوص حمله زمینی به رفح سبب شده است که برای پیشگیری از این اقدام هشدار‌هایی از سوی کاخ سفید برای بنیامین نتانیاهو ارسال شود. اما اگر این اتفاق بیفتد، اختلاف نظر‌ها بین آمریکا و کابینه نتانیاهو تشدید خواهد شد.

در این بین البته بحث و احتمال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان نیز مطرح است. با توجه به این شرایط و اینکه نتانیاهو تلاش می‌کند، برای رهایی از باتلاق غزه بحران را به کشور‌های دیگر منطقه منتقل کند. اما آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که بحران را هرچه زودتر تحت کنترل در آورند، زیرا این روز‌ها آن‌ها در آستانه انتخابات قرار گرفته و شرایط مناسبی ندارند؛ ۳۰ ایالت آمریکا درگیر جنبش دانشجویی است و نیرو‌های فدرال و ایالتی بشدت در حال کنترل اوضاع هستند. در واقع چنانچه شرایط از کنترل خارج شود، اساسا آمریکا قربانی اسرائیل خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که وضعیت غزه را کنترل کنند و مانع از این شوند که اسرائیل به منطقه دیگری حمله کند. در راستای این تلاش‌ها اخیرا نیز وزیر خارجه فرانسه به لبنان سفر کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد اسرائیل در شرایطی قرار ندارد که بتواند به لبنان حمله کند. اما احتمال حمله نظامی زمینی به رفح از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

به این ترتیب لازم به یادآوری است که آمریکا و اروپا در آستانه یک تحول سیاسی اجتماعی قرار دارند. آن‌ها هزینه پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را پرداخت می‌کنند و جنبش دانشجویی اخیر که آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی را فرا گرفته است به نوعی حکم بیداری وجدان بشریت را دارد که حاکمان آمریکا تلاش می‌کردند، آن را نادیده بگیرند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان