Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@22:18:32 GMT

علم‌الهدی: اروپا همراه امریکا است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۴۹۷۵۲

علم‌الهدی: اروپا همراه امریکا است

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز، روز دانشجو است. ۱۶ آذر، دو خصوصیت در جریان اجتماعی ایران اسلامی دارد. خصوصیت اول اینکه ۱۶ آذر، یک تابلوی تمام‌نما تذکر و اعلام خطری است که به ما یادآوری می‌کند دشمن امریکا با ایران و ایرانی، دشمنی ۶۵ ساله است. خصوصیت دوم ۱۶ آذر آن است که نسل نخبه دانشجو و دانشگاهی را به این فکر وامی‌دارد که در صف اول مقابله با امریکا و زیاده‌خواهی استکبار جهانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ آذر عناد امریکایی‌ها را با ایران نشان داد

وی ادامه داد: در ۱۶ آذر سال ۳۲ که امریکایی‌ها محمدرضا شاه پهلوی ناپاک را به کشور بازگردانند و دولت ملی و مردمی مصدق را برکنار کردند، بنا شد معاون رئیس‌جمهور امریکا به ایران سفر کرده و اثر جنایت خود را ارزیابی کنند. در ۱۴ آذر، به خاطر بازگشت کاردار انگلیس به تهران، تظاهراتی در دانشگاه تهران و بازار ایجاد شد، زیرا ایران رابطه‌اش با بریتانیا قطع کرده بود و بازگشت کاردار موجب شد تا جریان نخبه و بصیر در برابر حکومت ستم‌شاهی مقابله کنند. این تظاهرات در ۱۵ آذر ادامه یافت و قرار بود ۱۷ آذر این تظاهرات به خاطر ورود نیکسیون تداوم یابد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به تشریح اتفاقات رخ داده در دانشکده فنی روز ۱۶ آذر سال ۳۲ پرداخت و اظهار داشت: این سه دانشجو خون‌شان در زمین دانشگاه ریخت در روزی که قرار بود فردایش معاون رئیس‌جمهور امریکا به تهران بیاید. فردای آن روز، معاون رئیس‌جمهور امریکا به دانشگاه تهران آمد در حالی که سالن دانشکده فنی به خون این سه دانشگاه رنگی بود و از دانشکده حقوق، دکترای افتخاری گرفت. این مسئله، عناد امریکایی‌ها را با این ملت و کشور نشان داد.

جنبش دانشجویی در جهت مقابله با امریکا عمل کند

علم‌الهدی با بیان اینکه از آن روز تا به امروز، ۶۵ سال می‌گذرد و عناد و دشمنی امریکا تا به امروز قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: این دشمنی چند برابر و روزافزون پیدا کرده است. اگر این فکر در انسانی ایجاد شود که در رابطه با امریکا تجدیدنظر کنیم، این فکر یا شیطانی است یا مالیخولیایی. آیا با این جریان معاند ۶۵ ساله می‌توان فکر دیگری کرد؟ آیا می‌توان مسئله دیگری را در جریان گذاشت؟

وی با خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر، روز جنبش دانشجویی است که تا به امروز ادامه یافته و مظاهر مختلفی داشته است. جریان دانشجویی امروز به عنوان یک عامل فعال و اندیشمند در توسعه و پیشرفت علم و فناوری در حال درخشیدن است، ولی این توسعه باید جهت داشته باشد و این جهت باید در مقابله با امریکا باشد. یعنی جوانی اگر قرار است در عرصه علم و فناوری عمل کند، باید در عرصه‌ای که با امریکا بجنگند، عمل کند.

اروپا چیز جدایی از امریکا در جنایت علیه ملت ما نیست

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ما با دشمن ۶۵ ساله باید از محور جنگ و ستیز با امریکا برخودار باشد، ابراز داشت: در کودتای ۲۸ مرداد که امریکایی‌ها وارد شدند و ۶۵ ساله جنایت و دشمنی در کارنامه‌شان با ایران دارند، انگلیسی‌ها وارد شدند و انگلیس پای امریکا را باز کرد. این یعنی اروپا چیز جدایی از امریکا در جنایت علیه ملت ما نیست. اروپا همراه امریکا است. خدا به مسئولان ما بصیرت دینی اعطا کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه هفت ماه است که امریکا از برجام خارج شده است، عنوان کرد: اینکه به اروپا چسبیده‌اید، هفت ماه تجربه برای شما کافی نیست؟ در برجام توانمندی هسته‌ای ملت را که به خون جوانان توام شده بود، به پای امریکا و اروپا ریختید و با تصویب FATF و CFT، شخصیت این ملت را به پای اروپا، به امید نظر افکندن به شما می‌اندازید؟ به خودمان فکر کنیم.

نسخه رهبری را کنار گذاشته‌اید

وی با بیان اینکه رهبری از چهار، پنج سال قبل برای ما نسخه دادند که اگر عملی می‌شد، مشکل گرانی، تورم، بیکاری و... را نداشتیم، یادآور شد: نسخه رهبری را کنار گذاشتید و به اروپا و امریکا چسبیده‌اید که نتیجه‌اش امروزش، پریشانی‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرده است. معیشت روز به روز تنگ‌تر و گرانی افزایش یافته است، دختران عقد کرده در خانه‌ها مانده‌اند و یخچال دو سه میلیونی ۱۵ میلیون تومان شده است. آن وقت شما به اروپا چسبیده است و CFT را تصویب می‌کنید و از شورای نگهبان به مجمع می‌دهید و در آنجا، با همراهی چند نفر، آن تصویب می‌کنید و هستی استقلال کشور را به پای دشمنی می‌ریزید که دشمنی ۶۵ ساله‌اش رسوب کرده و هم هر روز بیشتر می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم الهدی اروپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات وعده صادق حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد